شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) اعلام کرد یک برنامه ۱۸ ماهه دارد تا فروش بازی Final Fantasy 16 را پس از انتشار افزایش دهد. اخیرا نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16، در جدیدترین قسمت برنامه گفتگوی Weekly Ochia شرکت کرد و اعلام نمود که اسکوئر انیکس یک برنامه ۱۸ ماهه پس از […]

بازی Final Fantasy 16 تا ۱۸ ماه پس از عرضه پشتیبانی می‌شود

مهدی مصطفایی
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 12:54
بازی

شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) اعلام کرد یک برنامه ۱۸ ماهه دارد تا فروش بازی Final Fantasy 16 را پس از انتشار افزایش دهد.

اخیرا نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16، در جدیدترین قسمت برنامه گفتگوی Weekly Ochia شرکت کرد و اعلام نمود که اسکوئر انیکس یک برنامه ۱۸ ماهه پس از عرضه دارد تا از طریق اجرای آن به افزایش فروش بازی کمک کند.

یوشیدا در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد اسکوئر انیکس نسبت به فروش Final Fantasy 16 به‌ویژه از نظر کسب سود توضیح داد که با عرضه محصول نهایی، مستندات مختلفی از نظر کل هزینه‌های تولید، تبلیغات و بازاریابی جمع‌آوری می‌شود. این مستندات شامل جزئیات مهمی هستند که برای برنامه‌ریزی‌های پس از فروش استفاده خواهند شد. یوشیدا در ادامه تایید کرد که تمرکز زیادی روی فروش هفته اول Final Fantasy 16 نخواهد داشت و به آن نگاهی بلندمدت دارد.

تهیه‌کننده بازی در ادامه توضیح داد که استراتژی اسکوئر انیکس برای تداوم فروش Final Fantasy 16 پس از عرضه و سازگاری با تفاوت سلیقه مصرف‌کنندگان، در هر بازار متفاوت خواهد بود. یوشیدا برای این مورد به فیلم Slam Dunk اشاره کرد که در مرحله تولید و تبلیغ تردیدهایی برای موفقیت آن وجود داشت. با این حال بینندگان پس از دیدن این فیلم و لذت بردن از آن، تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند و این گسترش محبوبیت دهان به دهان به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی و روابط عمومی باعث موفقیت بیشتر محصول شد.

علاوه بر این یوشیدا خاطرنشان کرد که او روی برقراری ارتباط با بازیکنان از طریق اصول اولیه توسعه و عرضه بازی تمرکز دارد. به عقیده این تهیه‌کننده، اگر بازی Final Fantasy 16 بتواند بازیکنان را به خود جذب کند و توسط تولیدکنندگان محتوا به نمایش آن پرداخته شود، از این طریق تبلیغات مثبتی صورت می‌گیرد که سایر بازیکنان به خرید این عنوان روی پلی استیشن ۵ تشویق می‌شوند.

یوشیدا در ادامه افزود که بر اساس تجربه او، نسل جوان کمتر نگران تاریخ‌های انتشار هستند و بیشتر توسط آنچه در جوامع آن‌ها محبوب می‌شود و دیگران آن را تجربه می‌کنند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این روند در بازی‌هایی مانند Apex Legends و Fortnite مشخص است و یوشیدا روی این رویکرد در موفقیت Final Fantasy 16 تمرکز دارد. این بازی قرار است در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) روی کنسول پلی استیشن ۵ عرضه شود.

Playstation ، PlayStation 5 ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Final Fantasy 16, Final Fantasy XVI, Square Enix

منبع متن: gamefa