ژانر فانتزی در سینما و تلویزیون با وجود تمامی زیبایی‌ها و جذابیت‌هایش اما مملو از کلیشه‌هایی شده که علی‌رغم قابل پیش‌بینی بودنشان اما همچنان توسط طرفداران این ژانر محبوب می‌باشد.

کلیشه‌های رایج ژانر فانتزی در سینما و تلویزیون

ایلیا عسگری
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 12:00
کلیشه‌های

ژانر فانتزی در سینما و تلویزیون با وجود تمامی زیبایی‌ها و جذابیت‌هایش اما مملو از کلیشه‌هایی شده که علی‌رغم قابل پیش‌بینی بودنشان اما همچنان توسط طرفداران این ژانر محبوب می‌باشد.

طی سال‌های اخیر به سبب گسترش ایده‌پردازی و افزایش بودجه پروژه‌ها در سینما و تلویزیون شاهد گسترش ژانر فانتزی بوده‌ایم. ژانری که مخاطبین در آن می‌توانند شاهد به تصویر کشیدن المان‌های ناب و خاطره‌انگیزی باشند که به هیچ عنوان در دنیای واقعی نمی‌توان آن را مشاهده و تجربه نمود و همین مسئله باعث شده تا مخاطبین خود را در این دنیاهای فانتزی و غیرواقعی غرق کرده و کمی از دنیای واقعی فاصله بگیرند.

از دنیای جادوگری هری پاتر گرفته تا حماسه خیر و شر سرزمین میانه و جنگ بر سر قدرت بین خاندان‌های وستروس، برخی از المان‌های به کار گرفته شده در ژانر فانتزی به حدی کلیشه‌ای و اشباع شده‌اند که دیگر آن شگفتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن را از دست داده‌اند. مسئله‌ای که به خودی خود نکته منفی به شمار نمی‌رود و این المان‌ها همچنان باعث به وجد آمدن سیل گسترده‌ای از مخاطبین سینما و تلویزیون خواهند شد.

با این حال چه می‌شد اگر که شاهد خلق و گسترش ایده‌ها و المان‌های جدیدی در این ژانر می‌بودیم؟ المان‌هایی که بتواند شگفتی مخاطبین را درپی داشته و آن‌ها را با جنبه جدیدی از ژانر فانتزی مواجه نماید؟ سوالاتی که شاید روزی بتوانیم شاهد پاسخی برای آن‌ها در مدیوم‌های سینما و تلویزیون باشیم.

تا آن زمان قصد داریم تا در این مقاله به معرفی ۱۰ المان همیشگی و پرتکرار ژانر فانتزی بپردازیم که امکان ندارد فیلمی در این ژانر ساخته شود و یکی از این ایده‌ها به کار گرفته نشود. پس در ادامه این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

فرد برگزیده شده

فیلم و سریال ، مقالات سینما
Game Of Thrones, Harry Potter, House of the Dragon, Lord of the Rings, تلویزیون, سریال, سینما, فیلم‌

منبع متن: gamefa