انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury اثری به شدت جذاب و دوست‌داشتنی می‌باشد که به تقابل میان دوستی و سیاست پرداخته است.

معرفی انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury | اپرای فضایی

ایلیا عسگری
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 10:00
معرفی

انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury اثری به شدت جذاب و دوست‌داشتنی می‌باشد که به تقابل میان دوستی و سیاست پرداخته است.

در حالی که مجموعه One Piece (وان پیس) به عنوان طولانی‌ترین انیمه پیوسته تاریخ به شمار می‌رود اما در این بین شاهد دنیایی به نام Mobile Suit Gundam (مولایل سوت گاندام) هستیم که از سال ۱۹۷۹ کار خود را شروع کرده و برخلاف سری One Piece نه تنها از روایتی پیوسته و یکپارچه بهره نبرده، بلکه کلکسیونی از ده‌ها خط زمانی و روایت‌های مختلفی است که شاید در ابتدا باعث وحشت مخاطبین تازه وارد به این مجموعه بشود.

با این حال خوشبختانه دنیای گسترده و بزرگ Mobile Suit Gundam شامل داستان‌ها و وقایع مجزا و مستقلی نیز می‌باشد که طرفداران دنیای انیمه بدون هیچ پیش‌زمینه و اطلاعاتی می‌توانند به مشاهده آن پرداخته و شاهد برخی از زیباترین وقایع و سکانس‌های این مدیوم باشند که نمونه بارز آن را می‌توان در شاهکاری ستودنی به نام Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury مشاهده کرد.

انیمه‌ای جذاب و تماشایی که در این هفته سراغ معرفی آن رفته‌ایم. پس در ادامه معرفی انیمه این هفته با ما همراه باشید.

معرفی
  • نام انیمه: Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury
  • نام انیمه به فارسی: موبایل سوت گاندام: جادوگری از عطارد
  • ژانر: مکا، نظامی و علمی تخیلی
  • سال پخش: ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳
  • خالق: یوئا تاکاشیما
  • کارگردانان: هیروشی کوبایاشی و رئو آندو
  • تعداد قسمت: ۲۴

ژانر مکا که به عنوان زیرژانر علمی تخیلی محسوب می‌شود، با تمرکز بر ربات‌ها و ماشین‌آلاتی غول پیکر و عظیم‌الجثه در آینده‌ای بسیار دور جریان دارد که انسان‌ها با قرار گرفتن درون آن‌ها به توانایی‌های بسیار گسترده‌ای دست پیدا کرده و می‌توانند وقایعی نوین و غیرقابل تصوری را رقم بزنند.

در حالی که تاکنون آثار متنوع و گوناگونی در ژانر مکا ساخته و پخش شده است اما مشهورترین و نمادین‌ترین اثر این ژانر، مجموعه‌ای تحت عنوان Mobile Suit Gundam نام دارد. مجموعه‌ای که از سال ۱۹۷۹ کار خود را آغاز کرده و خط‌های زمانی بسیار پیچیده و متفاوتی را رقم زده است. با این حال یکی از آثار این مجموعه که خط داستانی مجزایی داشته و از شخصیت‌ و وقایع مستقلی بهره می‌برد، Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury نام دارد که بخش نخست از فصل اول آن در سال ۲۰۲۲ پخش شد و حال بخش دوم آن در سال ۲۰۲۳ میلادی ادامه یافته است.

معرفی

داستان انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury در آینده‌ای بسیار دور جریان دارد. آینده‌ای که بشریت به واسطه تکنولوژی‌های مکا موفق شده تا تمام کهکشان را به سلطه خود درآورده و هر سیاره از سیستم سیاسی و اقتصادی مختص به خود بهره می‌برد که باعث شده تا شاهد کلونی‌های مختلفی از بشریت بر روی سیارات کهکشان باشیم که به مانند همیشه، باعث شده تا سیستم طبقاتی ناعادلانه‌ای بین مردم ایجاد شده و برخی هر روز فقیرتر و برخی دیگر هر روز ثروتمندتر شوند.

در این بین شاهد دختری ۱۷ ساله، معصوم و دوست‌داشتنی به نام سولتا مرکوری هستیم که در کودکی پایگاه فضایی آن‌ها توسط یک نیروی سیاسی دیکتاتوری مورد حمله قرار گرفت و پدرش در این نبرد کشته شد. او همراه مادرش با ربات گاندامشان فرار کرده و حال که به نوجوانی رسیده، به مدرسه‌ای تحت عنوان آستیساسیای تکنولوژی منتقل می‌شود تا بتواند مدارک لازم برای پیوستن به ارتش را دریافت نماید.

معرفی

سولتا مرکوری که بسیار خجالتی و آرام بوده در نخستین روز از مدرسه با دختری به نام میورین رمبران آشنا میشود که شخصیتی یک دنده و درونگرا دارد. دختری که بازیچه دست خواسته‌های پدرش بوده و به واسطه مناسبت‌های سیاسی برای ازدواج با پسری در نظر گرفته شده که هیچ علاقه‌ای به وی ندارد و او تنها از این دختر برای به رخ کشیدن قدرت‌های گاندام خود بهره می‌گیرد.

دوستی سولتا و میورین به شکلی کاملاً غیرمنتظره آغاز شده و سولتا به عنوان نماینده در برابر گاندام یکی از رقبای میورین قرار گرفته و با پیروزی، آینده این دختر را برای همیشه تغییر می‌دهد. آینده‌ای که زمینه‌ساز دوستی جذابی بین این ۲ شخصیت شده و آن‌ها در فضایی کاملاً سیاسی و محدود باید بتوانند تا زندگی خود را سر و سامان داده و از پس مشکلات بربیایند.

معرفی

به مانند هر اثر دیگری که در دنیای Mobile Suit Gundam جریان دارد، باید انتظار دوئل‌هایی جذاب و پر زرد و خورد را بین گاندام‌ها داشته باشیم که Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury در این زمینه سنگ تمام گذاشته است. از طراحی گاندام‌ها گرفته تا سبک مبارزات آن‌ها به حدی جذاب و هیجان‌انگیز است که مخاطبین غرق در رویارویی‌های حماسی آن‌ها خواهند شد.

این مسئله زمانی نمود پیدا می‌کند که با اثری کاملاً جدید و چشم‌نواز روبرو هستیم که جلوه‌های بصری و سکانس‌های آن هر مخاطبی را به وجد خواهد آورد. مسئله‌ای که سبب شده تا سکانس‌های اکشن با جزئیاتی باورنکردنی به تصویر کشیده شده و گاندام‌ها به حدی زیبا طراحی شده‌اند که هر کدام از آن‌ها شخصیت‌پردازی خاص خود را پیدا کرده‌اند.

معرفی

در کنار داستان جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و سکانس‌های اکشن دیوانه‌وار، باید به موسیقی متن گوش‌نواز و بسیار حماسی انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury نیز اشاره داشته باشیم. موسیقی‌هایی که تاکاشی اوماما برای این مجموعه خلق کرده به حدی جذاب هستند که فضای بی‌کران کهکشان را با سبک مکا درآمیخته و یکی از به یاد ماندنی‌ترین موسیقی‌های صنعت انیمه را در طی چند سال اخیر به ارمغان آورده است.

این موضوع در کنار بار درام Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury سبب شده تا شاهد سکانس‌های به شدت زیبا و تاثیرگذاری باشیم که مخاطب را غرق در خود خواهد کرد. آن هم زمانی که شخصیت‌ها وارد گاندام‌های خود شده و برای مبارزه آماده می‌شوند. ترکیب این المان‌ها از همان قسمت نخست می‌تواند مخاطب را به سمت خود جذب کرده و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برایش به ارمغان بیاورد.

معرفی

در پایان باید گفت که مجموعه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury یکی از ارزشمندترین ساخته‌های چند سال اخیر مدیوم انیمه به شمار می‌رود که از داستان و شخصیت‌پردازی قهرمانانه‌اش گرفته تا سکانس‌های اکشن، در تمامی موارد می‌تواند به تجربه‌ای فراموش نشدنی برای مخاطبین طرفداران ژانر مکا به شمار برود.

شاید که تماشای The Witch from Mercury شما را مجاب نماید تا قدم به دنیای بزرگ Mobile Suit Gundam گذاشته و شاهد یکی از بهترین IP‌های تاریخ صنعت انیمه باشید.

منبع: گیمفا

انتخاب سردبیر ، فیلم و سریال ، مقالات سینما ، وب‌سایت گیمفا
Anime, Mobile Suit Gundam, Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury, انیمه, تلویزیون, سریال, معرفی انیمه

منبع متن: gamefa