جف گراب (Jeff Grubb)، منبع داخلی شناخته شده صنعت بازی، اخیراً اظهار داشته است که ریمیک عنوان Final Fantasy 9 در دست توسعه قرار دارد. حدود دو سال قبل، اطلاعاتی از دیتابیس GeForce Now به بیرون درز کرد که فهرستی از بازی‌های مختلف رونمایی نشده که در آینده منتشر خواهند شد، ارائه می‌داد. در این […]

گزارش: ریمیک Final Fantasy 9 در دست ساخت است

محسن رضوی فر
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 20:59
گزارش:

جف گراب (Jeff Grubb)، منبع داخلی شناخته شده صنعت بازی، اخیراً اظهار داشته است که ریمیک عنوان Final Fantasy 9 در دست توسعه قرار دارد.

حدود دو سال قبل، اطلاعاتی از دیتابیس GeForce Now به بیرون درز کرد که فهرستی از بازی‌های مختلف رونمایی نشده که در آینده منتشر خواهند شد، ارائه می‌داد. در این فهرست به بازی‌های معرفی نشده‌ی ریمیک Final Fantasy 9 و ریمستر Final Fantasy Tactics اشاره شده بود.

در حالی که پیش‌تر جیسون شرایر (Jason Schreier) از بلومبرگ اشاره کرده بود که ریمستر بازی Final Fantasy Tactics در دست ساخت است، جف گراب از Giant Bomb نیز به‌تازگی در برنامه‌ی استریم Game Mess Mornings، به ساخت این اثر و ریمیک Final Fantasy 9 اشاره کرده است.

گراب در این خصوص اظهار داشت:

اکثر بازی‌های شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به جز عناوین ریمیک Final Fantasy 9 و ریمستر Final Fantasy Tactics، همگی یا در آن لیست تایید شده‌اند یا تا به حال منتشر شده‌اند. من اخیراً شنیده‌ام که ریمیک Final Fantasy 9 در دست توسعه قرار دارد و این موضوع واقعی است.

حال این سوال مطرح می‌شود که Final Fantasy 9 به چه نحوی بازسازی خواهد شد. آیا راه ریمیک Final Fantasy 7 را دنبال و مبارزات را آپدیت می‌کند یا اینکه شبیه به Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion با همان گیم‌پلی اما با جلوه‌های بصری بهبود یافته خواهد بود؟ زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

با توجه به اینکه رویداد Summer Game Fest به‌زودی و در تاریخ ۱۸ خرداد (۸ ژوئن) برگزار خواهد شد، ممکن است در این مراسم شاهد رونمایی از عناوین Final Fantasy 9 Remake و ریمستر Final Fantasy Tactics باشیم.

اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Final Fantasy 9, Jeff Grubb, Square Enix

منبع متن: gamefa