در کنار انتشار تصویری از فصل ششم سریال Black Mirror شاهد انتشار اطلاعات جالب و عجیب و غریبی از آن نیز هستیم.

نگارش یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror توسط هوش مصنوعی

ایلیا عسگری
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 21:35
نگارش

در کنار انتشار تصویری از فصل ششم سریال Black Mirror شاهد انتشار اطلاعات جالب و عجیب و غریبی از آن نیز هستیم.

سریال آنتولوژی و علمی تخیلی Black Mirror (آینه سیاه) یکی از ساخته‌های محبوب و منحصر به فرد کمپانی نتفلیکس می‌باشد که فصل ششم آن پس از مدت‌ها انتظار بالاخره به زودی در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت و به تازگی نیز تصویر جدیدی از آن منتشر شده است. با این حال پیش از مشاهده تصویر جدید فصل ششم Black Mirror، خالق این مجموعه یعنی چارلی بروکر اطلاعات جالب و عجیب و غریبی از آن را با طرفدارانش به اشتراک گذاشته است.

در دوره و زمانی که پیشرفت هوش مصنوعی حسابی سر و صدا به راه انداخته و برنامه‌هایی همچون ChatGPT مخاطبین را شگفت‌زده کرده‌اند، چارلی بروکر به عنوان خالق سریال Black Mirror در مصاحبه با خبرگزاری امپایر موضوع عجیب و جالب توجهی را با مخاطبین به اشتراک گذاشته است.

او فاش کرده که پس از محبوبیت هوش مصنوعی ChatGPT، او وارد این برنامه شده تا کمی با آن سر و کله بزند. به همین منظور نیز از ChatGPT درخواست کرده تا فیلم‌نامه یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror را به نگارش دربیاورد. این هوش مصنوعی با گردآوری تمامی داده‌های مرتبط با فصل‌های پیشین این سریال، دست به نگارش قسمت جدیدی زده که در نگاه اول چارلی بروکر را شوکه کرده است اما در ادامه و پس از مطالعه کامل این فیلم‌نامه، این کارگردان تلویزیونی، آن را احمقانه و نه چندان جذاب خطاب کرده است.

این مسئله نشان می‌دهد که چنین هوش مصنوعی‌هایی تنها به داده‌های گذشته آثار کفایت کرده و بر طبق آن‌ها دست به خلق موارد جدید می‌زنند و خوشبختانه فعلاً نمی‌توان جای خالی فیلم‌نامه‌نویسان را با این تکنولوژی‌ها جایگزین نمود.

در ادامه می‌توانید به مشاهده تصویر جدید این سریال بپردازید.

منبع متن: gamefa