بازی Prince of Persia: The Lost Crown توسط استودیوی سازندۀ سری Rayman، یعنی Ubisoft Montpellier، مراحل توسعه را طی می‌کند، بر اساس اساطیر ایرانی روایت خواهد شد و پلیر را به کوه قاف خواهد برد. بازیابی سری پرطرفدار و محبوب Prince of Persia با ریمیک نسخۀ Sands of Time، آنطور که باید و شاید خوب […]

بازی Prince of Persia: The Lost Crown شما را به کوه قاف خواهد برد + جزئیاتی از داستان و گیم‌پلی

محمد حسین کریمی
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 21:58
بازی

بازی Prince of Persia: The Lost Crown توسط استودیوی سازندۀ سری Rayman، یعنی Ubisoft Montpellier، مراحل توسعه را طی می‌کند، بر اساس اساطیر ایرانی روایت خواهد شد و پلیر را به کوه قاف خواهد برد.

بازیابی سری پرطرفدار و محبوب Prince of Persia با ریمیک نسخۀ Sands of Time، آنطور که باید و شاید خوب پیش نرفت و بازی بارها با تاخیر و ریبوت مواجه شد. اما به نظر می‌رسد که یوبیسافت تمام این مدت یک بازی ۲.۵ بعدی از این فرنچایز در دست ساخت داشته‌ است.

روز گذشته، در جریان مراسم Summer Game Fest، شرکت یوبیسافت از عنوان Prince of Persia: The Lost Crown رونمایی کرد؛ یک بازی دو‌ و نیم بعدی اکشن ادونچر و پلتفرمر که قرار است ما را به فرمول کلاسیک این سری باز گرداند. یوبیسافت در یک کنفرانس مطبوعاتی جدید، جزئیات و اطلاعات بیشتری را پیرامون گیم‌پلی و داستان این اثر به اشتراک گذاشته است که مطمئناً برای طرفداران جذاب خواهد بود.

همان‌طور که در مقدمه متذکر شدیم، این عنوان توسط تیم سازندۀ سری Rayman مراحل توسعه را طی می‌کند و در هستۀ خود شامل المان‌های سکوبازی (پلتفرمر) خواهد شد، اما نکتۀ جذاب آن است که این اثر برای اولین بار در تاریخ فرنچایز Prince of Persia، یک بازی مترویدوانیایی نیز خواهد بود.

یوبیسافت در کنفرانس مطبوعاتی خود متذکر شد که بازی با الهام از اساطیر ایرانی، در کوه قاف جریان دارد؛ مکانی که قبلاً دلربا و خیره‌کننده بوده، اما حالا به محلی نفرین شده و خشن تبدیل شده است. پلیرها با رویکرد دلخواه خود در این جهان که به صورت دستی طراحی شده، قدم بر می‌دارند. همچنین، بازی شامل زیست‌بوم‌های متنوع و پرجزئیاتی خواهد شد که همگی در نوع خود جلوۀ جالبی دارند. یوبیسافت در میان اطلاعات منتشر شده به مناظر جنگل‌های هیرکانی شمال ایران نیز اشاره کرده است.

در این اثر، پلیرها کنترل پروتاگونیستی به نام سارگون (Sargon) را برعهده خواهند گرفت که عضو گروهی جنگجو به نام The Immortals است. او به قلۀ قاف فرستاده شده تا شاهزاده Ghassan را نجات دهد، اما در این مسیر متوجه می‌شود که «زمان» به خودی خود دشمنی بزرگ علیه او خواهد بود و باید تعادل جهان را به حالت اولیه و طبیعی خود باز گرداند.

یوبیسافت می‌گوید که پلیرها در طول بازی قابلیت‌های متنوعی را پیرامون زمان کسب خواهند کرد که در مبارزات و پازل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مکانیک‌ها و ساختار مبارزه نیز به عنوان یک «سیستم درگیرکنندۀ عمیق» توصیف شده است و این سیستم به لطف الگوهای حملۀ متنوع باس‌ها، دشمنان و تله‌ها، به خوبی خودنمایی می‌کند. حل کردن پازل، پیدا کردن رمز و رازها و کوئست‌های جانبی نیز بخشی از بازی خواهند بود.

ساندترک و موسیقی‌های بازی نیز ترکیبی از «نواهای سنتی» و «نغمه‌های مدرن» خواهد بود که تحت همکاری یک آهنگساز ایرانی به نام Mentrix با آهنگساز عناوین Immortals Fenyx Rising ،Halo Infinite و سری Ori یعنی Gareth Coker ساخته می‌شوند.

بازی Prince of Persia: The Lost Crown در تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۲ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۴) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، نینتندو سوییچ و PC عرضه خواهد شد.

Nintendo Switch ، PC ، PlayStation 4 ، PlayStation 5 ، Xbox One X/S ، Xbox Series X/S ، اخبار بازی ، انتخاب سردبیر ، بازی ویدیویی
Prince of Persia: The Lost Crown, Ubisoft, Ubisoft Montpellier

منبع متن: gamefa