درحالیکه استن لی (Stan Lee) دهه ۹۰ از مارول کمیکس بازنشسته شد، حضور این افسانه کمیک بوک تا بدین روز در صنعت سینما حس می‌شود. حضور افتخاری او در فیلم‌هایی که به ساخت شخصیت‌شان کمک کرده بود منجر به معرفی مجدد او به نسل جدیدی از طرفداران گردید. مستند جدیدی از زندگی و میراث استن […]

تریلر مستند Stan Lee، افسانه کمیک بوک، منتشر شد

مینو فرجی
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10:28
تریلر

درحالیکه استن لی (Stan Lee) دهه ۹۰ از مارول کمیکس بازنشسته شد، حضور این افسانه کمیک بوک تا بدین روز در صنعت سینما حس می‌شود.

حضور افتخاری او در فیلم‌هایی که به ساخت شخصیت‌شان کمک کرده بود منجر به معرفی مجدد او به نسل جدیدی از طرفداران گردید. مستند جدیدی از زندگی و میراث استن لی به منظور گرامیداشت مقام او توسط مارول استودیوز ساخته شده که ۲۶ خرداد از شبکه دیزنی‌پلاس استریم می‌شود.

با انتشار تریلر این مستند، طرفداران می‌توانند بیشتر درباره مردی که به ساخت داستان‌هایی که تبدیل فرهنگ محبوب امروزی شدند، بدانند.

به دنبال اعلام یکصدمین تولد استن لی، مستند یکی از افراد شاخص صنعت کمیک بوک پخش می‌شود.

استن لی سال ۱۹۲۲ متولد شد و در اوج دوران افسردگی بزرگ آمریکا با بدترین شرایط مالی رشد کرد اما از کمترین امکانات برای کتاب و داستان خواندن بهره برد. او در قسمتی از این تریلر می‌گوید:

هرچی پیدا می‌کردم می‌خواندم و حس می‌کردم با خواندن می‌توانم همه جا بروم.

این حس فرار از شرایط از طریق کتاب خواندن به لی کمک کرد داستان‌هایی خلق کند که مخاطبین دنیای مارول امروزه عاشق‌شان هستند.

او ابتدا کارش را در سال ۱۹۳۹ بعنوان دستیار سردبیر با مارول شروع کرد و برای خلق شخصیت‌هایی همچون Fantastic Four مشهور شد.
او به خلق شخصیت‌هایی همچون هالک، ثور، مرد آهنی و مردان ایکس به جان کربی کمک کرد.
وی شخصیت دردویل را با کمک بیل اورت ساخت و به همراه استیو دیتکو، دکتر استرنج و صد البته مرد عنکبوتی را خلق کرد. لی از طریق این شخصیت‌ها به شکل‌گیری دنیای جدیدی کمک کرد که راه گریزی بود که او در جوانی با کتاب خواندن برای خود پیدا کرده بود‌.

با توسعه مارول، لی نیز زندگی جدیدی شروع کرد و در تمامی فیلم‌های مارول حضور یافت. او در فیلم‌های مارول استودیوز تا زمان ساخت فیلم Spider Man: Far From Home نقش داشت تا اینکه سال ۲۰۱۸ یک ماه قبل از تولد ۹۶ سالگی‌اش درگذشت.

مستند تازه ساخته شده استن لی را دیوید گلب، برایان مک‌گین و جیسون استرمن تولید کرده‌اند.

شما عزیزان می‌توانید این تریلر را از قسمت زیر مشاهده کنید:


منبع: کولایدر

اخبار سینما ، تریلر فیلم ، تریلر، ویدیو و موسیقی ، فیلم و سریال
Stan Lee, استن لی, مارول

منبع متن: gamefa