در آخرین رویداد Summer Game Fest بازیهای جذابی به نمایش درآمدند، اما تعداد کمی به اندازه بازی Astro Bot توانستند توجهها را به خود جلب کنند. ناشران بزرگ، دیگر بودجه خود را خرج عناوین پلتفرمر سهبعدی نمیکنند؛ بنابراین، بازگشت یکی از پلتفرمرهای نمادین سونی در پاییز سال جاری، اتفاقی هیجانانگیز است. چرا عناوین نمادین پلتفرمر […]
سونی باید بازیهای پلتفرمر نمادین خود را احیاء کند

در آخرین رویداد Summer Game Fest بازیهای جذابی به نمایش درآمدند، اما تعداد کمی به اندازه بازی Astro Bot توانستند توجهها را به خود جلب کنند. ناشران بزرگ، دیگر بودجه خود را خرج عناوین پلتفرمر سهبعدی نمیکنند؛ بنابراین، بازگشت یکی از پلتفرمرهای نمادین سونی در پاییز سال جاری، اتفاقی هیجانانگیز است.
چرا عناوین نمادین پلتفرمر صنعت بازی کنار گذاشته شدند؟
نینتندو همچنان به انتشار سری ماریو ادامه میدهد (هر چند، آخرین عنوان سهبعدی فرنچایز، هفت سال پیش منتشر شد)، سگا به سونیک پایبند مانده و سونی، هر چند سال یک بار، بازی جدیدی از Ratchet & Clank را عرضه میکند. با این حال، عناوین پلتفرمر بسیاری از شرکتها، که تبدیل به نمادی در صنعت بازی شده بودند، سالهاست که فراموش شدهاند. برای مثال، استودیوی Sucker Punch که بازی Ghost of Tsushima را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد، با انتشار سهگانه Sly Cooper روی کنسول پلی استیشن ۲ بسیار محبوب شد. حتی استودیویی مثل Naughty Dog که این روزها به خاطر عناوین واقعگرایانه خود شناخته میشود، با خلق دو فرنچایز Crash Bandicoot و Jack & Daxter به شهرت رسید.
با این حال، بهنظر میرسد Team Asobi راه خود را به دنیای موازی باز کرده، جایی که ناشر بودجه خود را به ساخت نسخه جدید بازیهای محبوب دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ اختصاص میدهد. آیا دنیا به این شکل بهتر خواهد بود؟ لزوماً نه، اما باید گفت استودیوهایی که زمانی تنها یک نوع بازی (پلتفرمرهای سهبعدی) میساختند، حالا غرق در ساخت عناوین اکشن و سومشخص شدهاند؛ عناوینی که شبیه فیلمهای سینمایی هستند.
منبع متن: gamefa
- دسته: اخبار دنیای بازی
- بازدید: 17