«تبدیلشوندگان یک» به کارگردانی جاش کولی، با داستانی درباره رقابت بین اتوباتها و دیسپتیکانها، نقدهای مثبتی از منتقدان (۸۹ از ۱۰۰ در راتن تومیتوز) و امتیازهای دلگرمکنندهای از مخاطبان (۷.۹ از ۱۰ در IMDb) دریافت کرده است، بنابراین انتظار میرود فروش بلیت در هفتههای آینده بهبود پیدا کند.
تیم برتون در مراسم دریافت ستاره خود در پیادهروی مشاهیر هالیوود گفت: «وقتی بچه بودم، تنهایی از بربنک با اتوبوس به اینجا میآمدم. در واقع، آنقدر جوان بودم که وقتی اولین بار به اینجا رسیدم، فکر کردم اینها سنگ قبر هستند. [بعدها] متوجه شدم که جان وین و دیگران زیر این سنگها دفن نشدهاند.»
رویا میرعلمی حالا به واسطه این برنامه دیده شده است. او که سالها خاک صحنه خورده است، زمانی مورد توجه قرار گرفت که قدم به تلویزیون گذاشت. حالا در همین دو سال اخیر، در سالهایی که سینما و حتی تلویزیون تقریباً از بین رفتهاند، این مجموعههای واقعنما و گفتوگومحور در شبکه نمایش خانگی است که به زنان این فرصت را داده است که بتوانند جلو دوربین راحت، بهمراتب راحتتر نسبت به گذشته، خودشان باشند. رویا میرعلمی جزو بازیگران زنی است که عمدتاً در بیشتر این برنامههای سالهای اخیر شبکه نمایش خانگی حضور داشته است. او البته لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه هنرهای زیبای تهران را دارد و بیشتر فعالیتش را در تئاتر کرده است. پیش از آنکه از طریق تلویزیون پیش مردم شناخته شود، میان تئاتریها شناخته شده بود. در تئاتر هم نقشهای کمدی را خوب بازی میکرد و همین بود که باعث شد در تلویزیون هم در سریالها و نقشهای کمدی دیده شود.
داستان «کلاغ»، منظومهای از تراژدیها و شکستهای پیاپی است. قصه از جایی آغاز میشود که کودکی از طبقهی ضعیف جامعه، در حالی که از خانوادهی مناسبی هم برخوردار نیست، تنها عشق زندگیاش که اسبی در حال جان کندن است را از دست میدهد. ناگهان داستان قطع میشود به سالها بعد و در جای دیگری. شهری که میتوان ما به ازای نیویورک امروزی دانستش، تبدیل به محل جنایات مردی شده که قرنها طول عمر دارد و ظاهرا هیچگاه نخواهد مرد. از این جا به یاد سینمای وحشت گوتیک میافتیم؛ همان قصه و افسانهها حول شخخصیت کنت دراکولا که با شیطان معاملهای میکند و عمری جاودان مییابد. البته این مرد تفاوتهایی با کنت دراکولا دارد. به عنوان نمونه دراکولا شدیدا موجودی احساساتی است و عاشقانه زنی را دوست دارد. یا این که معاملهی دراکولا با شیطان ربطی به فرستادن آدمهای بیگناه به اعماق جهنم ندارد.
در طول سالها، در این مجموعه سه سریال ویدیویی، فیلمهای انیمیشنی و یک اسپینآف چینی تولید شده است. هر قسمت چه در پسزمینهی جزیرهی کوآئی و چه در سواحل اوکیناوا تنظیم شده باشد، زوج نامتجانس اما بینقص «لیلو و استیچ» را دنبال میکند که در شرایط خطرناک و مهیجی قرار میگیرند و بعد از فراز و نشیبهای فراوان معنای خانواده را با تمام وجود میفهمند. محبوبیت این مجموعه و کاوش آن در مورد موضوعات دوستی و پذیرش، استیچ را که در ابتدا به عنوان آزمایش ۶۲۶ شناخته میشد، به یک شخصیت نمادین در فهرست گسترده شخصیتهای منحصربهفرد دیزنی تبدیل کرده است.
برای آنهایی که به فیلمسازی اعتیاد دارند، اینکه بیوقفه فیلم بسازند، اتفاق عجیبی نیست اما در این مسیر، کیفیت بیگمان فدا خواهد شد. به همین دلیل است که بسیاری از کارگردانان، با کوئنتین تارانتینو همصدا هستند و اولویت اصلیشان کیفیت است، و اغلب به همین خاطر است که فیلمسازان بزرگ عصر مدرن در مقایسه با پیشینیان این عرصه، فیلمهای کمتری در کارنامه دارد.
با اینکه هنوز نمیدانیم جیمز گان و پیتر سفران، مدیران جدید استودیوهای دیسی، دنیای دیسی را به کجا خواهند برد، دنیای بتمن مت ریوز با قدرت تمام به مسیر خود ادامه میدهد. ریوز در مصاحبهی اختصاصی با Collider جزئیات جدیدی از سریال «پنگوئن» با بازی کالین فارل فاش کرد و توضیح داد که چگونه این مینیسریال HBO Max در زمینهسازی برای دنبالهی «بتمن» ضروری خواهد بود. پس از موفقیت بتمن در گیشهی سال ۲۰۲۲، ریوز به یکی از ارزشمندترین آدمهای استودیوهای دیسی تبدیل شد. بنابراین، پس از ادغام برادران وارنر و دیسکاوری، شرکت یک قرارداد چندساله با او امضا کرد تا از ادامهی همکاری او اطمینان حاصل کند. یعنی همزمان که جیمز گان و سفران در حال ایجاد تغییر و تحولاتی در کل دنیای دیسی هستند، ریوز همچنان دنبال توسعهی دنبالهی «بتمن» و پروژههای فرعی آن است که یکی از موردانتظارترین آنها، سریال «پنگوئن» است.