این فیلم اگر وارد مراحل جدی توسعه شود، نشان میدهد که رویکرد استودیوی وارنر به این مجموعه تغییر کرده است. اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما میدانید که توسعهدهندگان سریال اصلی، دیوید بنیاف و دن وایس ابتدا قصد داشتند تا سریال اصلی را با سه فیلم سینمایی به پایان برسانند. مارتین هم در گذشته از این ایده استقبال کرده بود، او سال ۲۰۱۴ به هالیوود ریپورتر گفته بود که ایدهی تبدیل کتابهای ترانه یخ و آتش به فیلم را بررسی میکند. با این حال، شبکهی اچبیاو با این ایده مخالف بود و میخواست که «بازی تاج و تخت» در قالب سریال باقی بماند.
اما حتی اگر این خوانش تارانتینو از فیلم فیلیپس را بپذیریم، مهمترین اتفاقی که در «جوکر: جنون مشترک» نمیافتد، دقیقاً همین دهنکجی جوکر است؛ شرارت که بماند. یعنی اگر فیلم با ساختارش میخواهد به چارچوب و قواعد فیلمسازی در هالیوود و در ابعاد کلیترش به جهان دهنکجی کند، در قصه و از سوی شخصیت جوکر چنین اتفاقی نمیافتد. چه بسا، دوباره انگار فیلم به جای دنباله بودن میرود از اول و برمیگردد به ریشههای شخصیت جوکر. در پایان قسمت اول، آرتور، جوکر بودن و شرارت خودش را میپذیرد، در این دنباله دوباره موجود توسریخوری است که باید از موجودیتش دفاع کند و این بار حتی انقلابی شرورانه هم به پا نمیکند. بله، این شاید استعاره درستی از دنیای بیرون باشد اما مناسب شخصیت جوکر نیست.
فیلم «گودزیلا منهای یک» در نوامبر ۲۰۲۳ در ژاپن اکران شد و به موفقیت بزرگی دست یافت. شرکت پخش توهو در امریکا، توهو اینترنشنال فیلم را در دسامبر ۲۰۲۳ در ایالات متحده اکران کرد. این فیلم سی و هفتمین قسمت مجموعه قدیمی «گودزیلا» بود که این هیولای نمادین را در حال حمله به ژاپن بعد از جنگ به نمایش میگذارد. این کشور که با جنگ ویران شده است، درگیر بحرانی جدید در قامت این هیولایی غولپیکر میشود. «گودزیلا منهای یک» با بازی ریونوسکه کامیکی، مینامی هامابه، یوکی یامادا، مونتاکا آئوکی، هیدتاکا یوشیوکا، ساکورا آندور و کورانوسکه ساسکی، نظر منتقدان را به خودب جلب کرد و در حال حاضر امتیاز ۹۹ درصدی راتن تومیتوز را به نام خود ثبت کرده است. این فیلم با فروش بیش از صد میلیون دلار در سرتاسر در گیشه هم به موفقیت بزرگی دست یافت و رکوردهای باکس آفیس را جابهجا کرد. موفقیتهای این فیلم به اینجا ختم نشد. جایزه بهترین جلوههای ویژه را هم از نود و ششمین دور مراسم اسکار را هم از آن خود کرد.
این بخش لیست شامل انیمههایی است که مباحث تفکربرانگیز و تکاندهندهای را در انیمه خود مطرح میکنند. پس از تماشای این انیمهها، احتمالا مدتی زمان نیاز دارید تا در مورد سریال انیمهای که تماشا کردید فکر کنید و به تحلیل و بررسی آن بپردازید (یا در اینترنت معنی قسمت پایانی آن را سرچ کنید!) این بخش لیست برای آنهایی است که انتظارات بالایی از هنر انیمه دارند که داستانی پیچیده و عمیق را روایت کنند.
گزارشی تازه حاکی از آن است که استودیو پارامونتح قصد دارد مجموعه «ماموریت غیرممکن» را با قسمت هشتم به پایان برساند. البته ظاهراً تام کروز چندان با این ایده موافق نیست و هنوز آمادگی خداحافظی با شخصیت اتان هانت را ندارد. این بازیگر پیش از این اعلام کرده است که دوست دارد تا بیست سال دیگر یا بیشتر در فیلمهای «ماموریت غیرممکن» بازی کند. با توجه به اینکه هنوز عنوان قسمت هشتم اعلام نشده و تریلری از فیلم پخش نشده است، هنوز مشخص نیست که آیا سازندگان و صاحبان امتیاز این مجموعه محبوب تصمیم تازهشان را عملی خواهند کرد یا خیر.
اما مسیر موفقیتهای او تنها در جهان فیلمسازی خلاصه نمیشود. اولین تجربههای هنری مندس متعلق به تئاتر است که سال ۲۰۲۰ برای تلاشهایاش در این حوزه، عنوان شوالیه را کسب نمود. در هر صورت این کارگردان، جهانبینی خودش را در سینما به بازی میگیرد و قصههایی در دل همین رویکردهایی تازهنفس و پرسشبرانگیز نمایش میدهد.
حتی شکل و شمایل نال هم از میان سایر ابرشرورهای دیگر مارول برجسته میشود. کیتس و استگمن هر دو با کمیکهای دهه نودی مارول بزرگ شدهاند و همین در تولد شخصیت نال مؤثر بوده است. این کاراکتر شرور، طبق سنت کمیکهای دهه نود میلادی، همیشه سیاه میپوشد، بهشدت قدرتمند است، ربطی به ونوم پیدا میکند اما از او باحالتر است و حتی شمشیر هم دارد! موهای بلند و سفید نال هم کاملا دهه نودی است. در واقع، ظاهر نال حاصل تأثیر صنعت کمیک از انیمه و مانگای ژاپنی است. در این دوران بود که نقاشان کمیک امریکایی شروع کردند به الهام گرفتن از انیمههای ژاپنی. حتی شما هم میتوانید چندتایی آدمبد از داستانهای ژاپنی نام ببرید که موهای بلند سفید دارند (سفیروث احتمالا در صدر این لیست قرار میگیرد). خلاصهاش اینکه کیتس و استگمن تمام تلاششان را کردند تا ترسناکترین و قدرتمندترین ابرشروری که مارول تاکنون به خود دیده را بسازند. در ادامه با کاوش در داستان این ابرشرور در کمیکها توضیح میدهیم چرا نال ترسناکترین ابرشرور مارول تابهامروز است که کرهی زمین که بماند، توانایی نابود کردن تمام جهان موجود را دارد. توجه داشته باشید که در پایان اسپویلرهای مهمی برای فیلم سوم ونوم، یعنی «ونوم: آخرین رقص» وجود دارد؛ پس اگر نگران اسپویلرها هستید، بخش پایانی مطلب برای شما نیست.
در اغلب آثار ساخته شده بر اساس قصهی جوکر که مستقیما از کامیک بوکها الهام گرفتهاند، جوکر شخصیت شروری است که گذشتهای مبهم دارد و کسی نمیداند که واقعا از کجا آمده است. البته این موضوع و قصهی زندگی گذشتهی جوکر هم چندان اهمیت ندارد؛ چرا که این گذشتهی مبهم او را مرموزتر میکند و بیشتر به تفاسیر فرامتنی راه میدهد. گویی سازندگان در حال گفتن از این هستند که در چنین شهر فاسد و تاریکی باید هم توقع بروز ناگهانی چنین جانی دیوانهای داشت و اگر غیر از این باشد، باید تعجب کرد. اما تاد فیلیپس در هر دو فیلمش با محوریت این شخصیت و عدم حضور بتمن، به ویژه در فیلم دوم به دنیای دیگری سفر میکند. در واقع او فقط از نام جوکر و شهر گاتهام بهره میبرد تا دنیای خود را برپا کند و از قصهی دیگری حرف بزند.