BMW یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری خودروهای سبز و پاک شمرده می‌شود. حالا در جریان تازه‌ترین اخبار، این شرکت آلمانی قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری کلان به دنیای اتومبیل‌های خودران نفوذ کند.

چند وقت پیش گزارشی منتشر شده بود که از سرمایه‌گذاری  ۲۴۰ میلیون‌دلاری BMW برای ساخت ماشین‌های الکتریکی (خودروهای سبز یا پاک) خبر می‌داد. حالا این شرکت آلمانی رسما اعلام کرده که می‌خواهد به میزان ۱۱۸ میلیون‌دلار روی ساخت ماشین‌های الکتریکی و خودران هزینه کند. هدف سرمایه‌گذاری ب‌ام‌و از ساخت ماشین‌های خودران فعلا نمونه‌های آزمایشی است. قرار است این ماشین‌ها در کشور چک مورد آزمایش و ارزیابی قرار بگیرند.

این هزینه‌ی قابل توجه برای فراهم‌سازی فضای ۴٫۸ کیلومتر مربعی و خودروهای لازم برای آزمایش‌های لازم است. به نظر می‌رسد که پیشرفت چشم‌گیر ارتقای فناوری اتومبیل‌های خودران تا دهه‌ی دیگر ممکن است به طول بیانجامد. البته پیش از این سرمایه‌گذاری، بی‌ام‌و هم‌اکنون درحال تست ماشین‌های خودش در مونیخ، فرانسه و سوئد است. حالا به لطف این سرمایه‌گذاری، بی‌ام‌و می‌خواهد رسما ورود جدی خودش را در دنیای ماشین‌های الکتریکی و خودران اعلام کند.

بی‌ام‌و در همین راستا اعلام کرده که اولین مدل مجهز به سیستم رانندگی خودران پیشرفته تحت عنوان iNEXT در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود. با درنظر گرفتن پیشرفت‌های شرکت خودروسازی تسلا، شرکت‌هایی هم‌چون بی‌ام‌و، مرسدس‌بنز و فولکس قصد دارند تا ادامه‌ی این بازی و رقابت را در دست بگیرند.

منبع: Ubergizmo

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

[contact-form-7]

مطلب سرمایه‌گذاری ۱۱۸ میلیون‌دلاری BMW برای ساخت اتومبیل‌های الکتریکی و خودران برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala