همین چند وقت پیش بود که خبری درخصوص توقف تولید سری ۶ کوپه منتشر کردیم؛ خبری عجیب از این بابت که کلاس کوپه سری ۶ که جزو یکی از شاخص‌ترین مدل‌های این شرکت آلمانی باشد، توقف تولید شود. حال شرکت ب‌ام‌و از نسخه GT سری ۶ مدل ۲۰۱۸ رونمایی کرده که با مدل‌های فعلی کمی تفاوت دارد.

جی‌تی اصطلاحی در دنیای خودرو است که از واژه گرن توریزمو (Gran Turismo) از زبان ایتالیایی و گرند تورر (Grand Tourer) از زبان انگلیسی خلاصه شده است. این کلاس خودرویی به اتومبیل‌های لوکس با راندمان بالا اشاره دارد که طراحی اسپرت‌تر و آیرودینامیک‌تری نسبت به مدل‌های عادی و متداول دارند.در ادامه می‌توانید تصاویری از خودروهای جی‌تی را ببینید.

همان‌طور که دیدید، معمولا خودروهای GT دو در کوپه هستند اما ب‌ام‌و این نسخه را برای نمونه ۴ در سری ۶ جدید طراحی و تولید کرده است. پیش از این هم در سری ۵ شاهد تولید نسخه GT بودیم. تولید نسخه جی‌تی احتمالا سیاست جدید این شرکت آلمانی بوده که جایگزین کلاس کوپه شود.

ب‌ام‌و سری ۵ نسخه GT مدل ۲۰۱۴

در این میان باید یک نکته‌ مهمی هم درنظر داشته باشیم که اتاق ۴ در سری ۶ ب‌ام‌و به عنوان کلاسی جدا از سدان و کوپه نامیده میشود که به کلاس گرن‌کوپه (Grand Coupe) مشهور است و نسخه GT این خودرو، نمونه اسپرت‌تر آن قلمداد می‌شود. ب‌ام‌و از مدل ۲۰۱۸ سری ۶ جی‌تی رونمایی کرده که رقیبب خودروهای آئودی A7 و مرسدس‌بنز CLS محسوب می‌شود.

این خودرو یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی با حجم ۳ لیتر دارد. به لطف این پیشرانه، ب‌ام‌و سری ۶ جی‌تی ۲۰۱۸ می‌تواند حداکثر قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون‌متر را تولید کند و ظرف ۵٫۱ ثانیه، از حال سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو به جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار مجهز شده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

البته ب‌ام‌و مدل‌های دیگری هم برای این خودرو در نظر بگیرد. به‌طور مثال مدل ۸ سیلندر خورجینی تویین توربو با حجم ۴٫۴ لیتر یکی از انتخاب‌های مشتریان خواهد بود. این پیشرانه می‌‌تواند قدرتی معادل ۴۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون‌متر تولید کند.

این اتومبیل لوکس به جدیدترین فناوری و امکانات رفاهی تجهیز می‌شود. چراغ‌های LED، حالت رانندگی خودکار،  صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی به عنوان صفحه کیلومتر و نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی اینفوتینمنت، بخشی از ویژگی‌های این باواریایی شکیل و دوست‌داشتنی است. هم‌چنین راننده می‌تواند با حرکات دست خود، دستورهای مختلفی را به اتومبیل بدهد؛ مثلا با حرکت گردشی انگشت اشاره بتوان صدای ضبط را کم و زیاد کرد.

نظر شما در مورد نسخه جی‌تی ب‌ام‌و سری ۶ جدید چیست؟ آیا در صحنه رقابت، همتایان بهتری برای این خودرو آلمانی وجود دارند؟

منبع: MotorAuthority
E3-2017-Ad

مطلب ب‌ام‌و از مدل ۲۰۱۸ جی‌تی سری ۶ رونمایی کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala