هرکسی ممکن است اشتباه کند اما وقتی این اشتباه، توسط یک شرکت بزرگ رخ‌ ‌دهد، می‌تواند ابعاد بزرگی از یک فاجعه را تشکیل دهد. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۴ دامین برنامه S Suggest را برای تلفن‌های همراه هوشمند خود منقضی کرد. حالا پس از گذشت این مدت، خبر رسیده رسیده که احتمال هک گوشی‌های قدیمی سامسونگ وجود دارد.

داستان از اینجا شروع می‌شود که سامسونگ، دامین برنامه S Suggest را منقضی و پشتیبانی خود را از این سرویس متوقف کرد. S Suggest یک برنامه پیش‌فرض و نصب شده روی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ است که اپلیکیشن‌های سازگار با دستگاه را به کاربر پیشنهاد می‌داد. پس از قطع پشتیبانی این سرویس، هنوز برنامه S Suggest برای میلیون‌ها دستگاه از تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت فعال است و در خطر یک هک قرار دارند.

مشکل اینجاست که دامین منقضی شده می‌تواند هر لحظه در آستانه حمله هکرها برای به دست گرفتن کنترل دامین قرار بگیرد. به باور Joao Gouveia، رییس مرکز فناوری شرکت متخصص نرم‌افزارهای موبایلی Anubis Labs، این احتمال وجود دارد که هکرها بتوانند با هک و قرار دادن بدافزارها، گوشی‌های زیادی را آلوده کنند. متاسفانه برنامه S Suggest درهمان ابتدا از کاربر دسترسی‌های زیادی مثل ریبوت گوشی و نصب برنامه‌های مختلف را برای ارائه خدمات دریافت می‌کند.

خوشبختانه این دامین هنوز به چنگ هکرها نیفتاده و دارندگان گوشی‌های قدیمی این شرکت کره‌ای هنوز گرفتار اتفاق بدی نشده‌اند. شرکت سامسونگ با گفته Gouveia مخالف است و ادعا می‌کند که حتی در صورت هک دامین، امکان نصب اپلیکیشن وجود ندارد و نمی‌توان تلفن‌های همراه هوشمند را به کنترل خود درآورد. با این حال این خبر خوبی برای صاحبان این گوشی نیست که با بی‌توجهی شرکت سامسونگ دربرابر تلفن‌های همراه هوشمند قدیمی خود به خطر بیفتند.

منبع: PhoneArena

منبع متن: digikala