در طول چند سال گذشته مایکروسافت بسیاری از بازی‌های خودشان را کنسل کرد. بازی‌هایی مثل Fable: Legends و Scalebound از جمله عنوان‌هایی بودند که روند تولید آن‌ها متوقف شد. این اتفاق اعتراض بسیار زیاد کاربران را هم به همراه داشت و موجب ناامیدی آن‌ها شد.

 

مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال هم چند بازی انحصاری نشان داد که البته تعداد آن‌ها چندان زیاد نبود. کاملا اطیمنان داشتیم که دو بازی Crackdown 3 و Forza Motorsport 7 را در این رویداد مشاهده می‌کنیم؛ اما خیلی دوست داشتیم که چند عنوان بزرگ دیگر هم میدیدیم. همین موضوع باعث شد که خیلی‌ها فکر کنند مایکروسافت بازی انحصاری جدیدی در دست ساخت ندارد.

در واکنش به این صحبت‌ها، فیل اسپنسر رییس بخش ایکس‌باکس به این موضوع اشاره کرد که این شرکت دیگر اشتباهی که در بازی Scalebound مرتکب شد را تکرار نمی‌کند. اسپسنر بر این باور است که معرفی این بازی خیلی زود اتفاق افتاد و نباید در معرفی آن عجله می‌کردند. این موضوع باعث شد که انتظارات از بازی بالا برود و نتیجه هم باعث توقف تولید آن شد.

اسپسنر در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر چند بازی انحصاری برای ایکس‌باکس وان در حال ساخت است که قرار دادهای آن‌ها هم امضا شده است؛ اما فعلا قرار نیست چیزی از این بازی‌ها اعلام شود. اسپنسر گفت که دیگر قرار نیست بازی جدیدی نشان دهند که ۲ یا ۳ سال بعد راهی بازار شود.

مایکروسافت همچنان به تولید بازی‌های انحصاری برای ایکس‌باکس وان ادامه می‌دهد؛ اما آن‌ها را زودتر از زمان مشخص شده نشان نخواهد داد.

منبع: Vg247

منبع متن: digikala