خودرویی که عکس‌اش را در بالا می‌بینید، شاید در نگاه اول شبیه به ربات‌هایی باشد که در مسابقه‌ی Battlebots شرکت می‌کنند، اما در اصل یک خودروی مسابقه‌ای وافعی تمام الکتریکی است. اسم این ماشین مسابقه‌ای Panoz Racing GT-EV است و اولین ماشین تمام الکتریکی دنیا خواهد بود که می‌تواند ماراتون ۲۴ ساعته Le Mans را تمام کند.

دو موتور الکتریکی روی هر محور Racing GT-EV قرار داده شده که مجموعا می‌توانند قدرت خروجی ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات داشته باشند.

خودروی GT-EV را «دون پانوز» (Don Panoz) طراحی کرده است. اگر این اسم را شنیده باشد، احتمالا می‌دانید که پانوز دستی در طراحی خودروهای عجیب مسابقه‌ای دارد. او برای اولین بار در دهه‌ی نود یک خودروی مسابقه‌ای هیبریدی ساخته بود؛ زمانی که کسی به ساخت خودروهای مسابقه‌ای هیبریدی فکر هم نمی‌کرد و پانوز هم‌چنین یکی از افراد کلیدی در آوردن خودروی DeltaWing به Le Mans سال ۲۰۱۲ بود.

خودروی Racing GT-EV دیروز در فرانسه رونمایی شد و با آن رنگ سبزش، چشم‌های زیادی را به سمت خودش برگرداند. البته این رنگ سبز در عکس‌ها و طراحی‌ها بهتر درآمده و در واقعیت، چندان هم زیبا نیست. خودروی GT-EV قرار است حداکثر سرعتی برابر با ۱۸۰ مایل در ساعت داشته باشد و می‌تواند حدود ۱۰۰ مایل حرکت کند.

دو موتور الکتریکی روی هر محور Racing GT-EV قرار داده شده که مجموعا می‌توانند قدرت خروجی ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات داشته باشند. انرژی تولید شده از چرخ‌ها هم‌چنین دوباره به باتری‌ها باز می‌گردد و آئروداینامیک فعال روی خودرو هم کاری می‌کند تا بتواند هوا را بشکند و به مدت زمان طولانی‌تری حرکت کند.

حتی اگر همه چیز خوب پیش برود، باز هم Racing GT-EV باید برای اتمام مسابقه‌ی ۲۴ ساعته Le Mans هر ۴۵ دقیقه یک بار باتری‌اش عوض شود. محدودیت سرعت این خودرو هم مانع این موضوع می‌شود که به Racing GT-EV به عنوان یک خودروی رقابتی در مسابقه نگاه کنیم. می‌توانید مطمئن باشید که این خودرو قرار نیست مسابقه را برنده شود.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala