صفر تا صدش ۴٫۵ ثانیه است. این عدد برای یک شاسی‌بلند الکتریکی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. کافی است این عدد را در مقابل صفر تا صد شاسی‌بلندهایی مثل میتسوبیشی ASX، تویوتا RAV4 و پرادو هشت سیلندر قرار دهیم که به ترتیب اعداد ۱۱٫۵، ۹٫۵ و ۷٫۵ ثانیه را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. آن وقت است که متوجه می‌شویم آئودی در ساخت شاسی‌بلند الکتریکی مفهومی چقدر موفق عمل کرده است و خودروهای الکتریکی چقدر از اتومبیل های بنزینی قدرتمندتر هستند.

نام این کانسپت، E-Tron SportBack است. این خودرو در حالت عادی توان ۴۳۰ اسب‌بخاری دارد و با قرار گرفتن در بوست مُد، به یک هیولای ۴۹۶ اسب‌بخاری تبدیل می‌شود. باتری‌های ۹۵ کیلو وات ساعتی این اتومبیل، توانایی پیمایش مسافت ۵۰۰ کیلومتری را به آن می‌دهند. پیش از این تصاویری از این کانسپت منتشر شده بود که با هم می‌بینیم:

آئودی برای این خودرو لفظ کانسپت شاسی‌بلند الکتریکی کوپه را به کار برده است. همین امر موجب شد که در بحث طراحی خودرو چالشی به وجود بیاید؛ طراحی و تولید یک خودرو که ویژگی‌های مختلفی از کلاس‌های اتومبیل قرض گرفته و تبدیل به یک هیولای قدرتمند شده است. از این خودرو رندرهایی هم منتشر شد که در ادامه می‌توانیم تعدادی از آن‌ها را ببینیم:

در همین میان ویدیویی از این خودرو در رسانه‌ها منتشر شده که به نظر می‌رسد E-Tron SportBack در حال رفتن به داخل یک پارکینگ است. در طول همین جابه‌جایی می‌توانیم ظاهر این خودرو را ببینیم. این اتومبیل از یک طراحی کاملا آیرودینامیک، مدرن و نسبتا ماهیچه‌ای بهره می‌برد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که E-Tron SportBack به یک شاسی‌بلند قدرتمند و محبوب برای نسل جوان تبدیل شود. در ادامه می‌توانید کلیپ لو رفته از این خودرو را ببینید:

منبع: Motor1

منبع متن: digikala