شایعات درباره آیفون ۸ بسیار زیاد  است. حجم زیادی از این شایعه‌ها هم به محل قرار گرفتن سنسور تشخیص انگشت این گوشی اشاره می‌کنند. برخی از شایعات می‌گویند که سنسور تشخیص اثر انگشت به زیر صفحه نمایش رفته و کاربران با گذاشتن انگشت روی صفحه نمایش می‌توانند قفل گوشی را باز کنند. گروهی دیگر از شایعات هم می‌گویند که سنسور تشخیص اثر انگشت به پشت گوشی انتقال پیدا کرده است؛ اما به نظر می‌رسد که هنوز درباره این موضوع تصمیم‌گیری نشده است.

گفته شده که اپل سه حق انتخاب دارد. روش اول به این صورت است که صفحه نمایش در قسمتی که سنسور تشخیص اثر انگشت قرار گرفته نازک‌تر شود تا اثر انگشت کاربران توسط سنسور شناسایی شود. روش بعدی هم به این موضوع اشاره می‌کند که اپل می‌تواند یکسری سوراخ‌های بسیار کوچک روی صفحه نمایش در محصل سنسور تشخیص اثر انگشت درست کند تا کاربران انگشت‌شان را روی آن‌ها بگذارند.  روش سوم هم به این صورت است که اپل می‌تواند از پنل خازنی یا تکنولوژی فروسرخ استفاده کند.

آیفون ۸ تا دو یا سه ماه دیگر معرفی خواهد شد و این موضوع که اپل هنوز تصمیم نگرفته سنسور تشخیص اثر انگشت این گوشی در کجا قرار بگیرد جای تعجب دارد. در کنار آیفون ۸ دو گوشی آیفون ۷s و آیفون ۷s پلاس هم عرضه خواهند شد که البته این دو گوشی ظاهری شبیه به آیفون ۷ خواهند داشت.

شایعه شده که آیفون ۸ از صفحه نمایشی ۵٫۸ اینچی OLED استفاده می‌کند و سنسور تشخیص صورت هم روی آن قرار گرفته است. گفته می‌شود که اپل بیش از ۹۰ میلیون آیفون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهد کرد.

منبع: appleinsider

منبع متن: digikala