وقتی که صحبت از بهترین خودروهای اسپرت دنیا می‌شود، دو شرکت خودروسازی پورشه و نیسان به عنوان مدعیان اصلی این میدان با افتخار سر خود را بالا می‌گیرند. پورشه مدل ۹۱۱ توربو اس را دارد و نیسان هم مدل GT-R؛ همان خودرویی که در رسانه‌های فارسی و انگلیسی زبان به گودزیلا مشهور است.

برتری این خودرو نسبت به همتای آلمانی خود در قابلیت تیونینگ آن است. از این خودرو نسخه‌های مختلفی در گاراژهای خصوصی تقویت شده که عنوان هیولا را به این ژاپنی هدیه داده‌اند. حالا در تازه‌ترین خبرها، ادعا شده که یک نسخه بی‌نظیر از GT-R تقویت شده می‌خواهد در دنیا رکوردشکن شود!

این هیولای ژاپنی می‌تواند به حداکثر توان ۳۰۰۰ اسب‌بخار دست پیدا کند؛ در نظر داشته باشید که معمولا اتومبیلی با توان ۳۰۰ اسب‌بخار یک خودرو تمام‌عیار و قدرتمند برای استفاده در شهر با قابلیت‌های مانور بالا محسوب می‌شود. حالا با اضافه شدن یک صفر ناقابل جلوی این عدد، تصورات همه از این فرمول و معادلات به هم می‌خورد.

این مدل نیسان GT-R توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۲ مایل بر ساعت ( حدود ۴۰۵ کیلومتر بر ساعت) را دارد. به همین واسطه این خودرو می‌تواند مسافت نصف مایل (حدود۸۰۰ متر ) Pikes Peak Airstrip Attack را در سریع‌ترین زمان طی کند. Airstrip Attack مسیری از جاده مسابقه‌ی دو لاینه است که در آن خودروهای شاخصی برای مسابقه درگ (شتاب) و تاپ اسپید (حداکثر سرعت) حاضر می‌شوند و با هم رقابت می‌کنند.

حالا صاحب این اتومبیل قصد دارد که با این هیولای قدرتمند به رقابت همتایان خود برود. هنوز اطلاعات زیادی از جزییات این خودرو منتشر نشده اما دیدن ویدیویی کوتاه از این اتومبیل بی‌نظیر خالی از لطف نیست.

منبع: MotorAuthority

مطلب این نیسان جی‌تی آر ۳۰۰۰ اسب‌بخاری می‌خواهد رکوردشکن شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala