باکو پایتخت کشور جمهوری آذربایجان است و به عنوان بزرگ‌ترین شهر و بندر این کشور شناخته می‌شود. گرندپری آذربایجان در پیست خیابانی برگزار می‌شود. تفاوت پیست خیابانی با پیست ورزشگاه در این است که بخشی از خیابان‌های شهر به عنوان مسیر پیست مشخص می‌شوند و شرکت‌کنندگان در آنجا به رقابت هم می‌پردازند.

گرندپری فرمول یک آذربایجان در سال ۲۰۱۶ اولین بار برگزار شد. شرکت‌کننده‌ها برای اتمام مسابقه باید ۵۱ بار دور این پیست بزنند. مسافت یک دور پیست گرندپری آذربایجان، ۶٫۰۰۳ کیلومتر است که با احتساب ۵۱ دور برای اتمام مسابقه، به مسافت کلی ۳۰۶٫۰۴۹ کیلومتر می‌رسد. در ادامه می‌تواند تصویر و ویدیو این پیست را ببینید.

مرحله بعدی رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۷ در شهر باکو برگزار می‌شود. مسابقه اصلی گرندپری آذربایجان، امروز یکشنبه مورخ ۴ تیرماه در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران شروع خواهد شد. پیش‌ از این، دو سری اول تمرین این گرندپری، جمعه مورخ ۲ تیرماه و تمرین سوم و زمان‌گیری، شنبه مورخ ۳ تیرماه برگزار و نتیجه موقعیت قرار‌گیری راننده‌ها بدین شکل شد:

سال ۲۰۱۶، نیکو روزبرگ، راننده سابق مرسدس‌بنز توانست با ثبت زمان دقیق ۱:۴۶٫۴۸۵ دقیقه رکورد سریع‌ترین زمان را در گرندپری آذربایجان ثبت کند. زمان رکورد او، ۱:۴۶٫۴۸۵ دقیقه اعلام شد. در ادامه با کلیپی کوتاه از گرندپری آذربایجان همراه باشید.


منبع متن: digikala