ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت تسلا، چند ماه پیش ایده‌ای را برای کاهش تراکم ترافیک جاده‌ای مطرح کرد که خبرش سراسر دنیا را در برگرفت و اگر دیجی‌کالا مگ را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که این ایده مربوط به ساخت تونل‌های زیرزمینی مخصوص توسط شرکت The Boring Company –تاسیس‌شده توسط ایلان ماسک برای همین منظور- است.

این تونل‌ها البته تونل‌های  معمولی نیستند و قرار نیست ماشین‌ها در این تونل‌ها رانده شوند؛ بلکه این خود سطح تونل است که باعث حرکت ماشین‌ها می‌شود؛ درواقع خوروها تقریبا روی سطح تونل پارک می‌شوند و بر اثر حرکت سطح تونل با سرعتی حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به جلو رانده می‌شوند (چیزی شبیه عملکرد پله‌های برقی برای ما آدم‌ها). برای اجرایی کردن ایده‌ی بزرگ ایلان ماسک  شهر لس‌آنجلس در ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرده بود اما همچنان‌که روشن است پیاده‌سازی چنین پروژه‌ی عظیمی نیاز به پیش‌نیازهای گسترده‌ای دارد و به نظر نمی‌رسید به این زودی‌ها خبری اجرایی درباره‌ی پروژه بشنویم. با این وجود امروز ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت The Boring کار ساخت نخستین بخش تونل‌های مذکور را در لس‌آنجلس به اتمام رسانده است.

این خبر در حساب کاربری توییتر ماسک به تایید رسیده و در آن به دستگاهی که برای حفر تونل استفاده و به نام Godot معرفی شده، اشاره شده است. ایلان ماسک، مردی که مغزش پر از ایده‌های شگفت‌انگیز و بلندپروازانه است، برای این پروژه هم فکرهای بزرگی در سر دارد و به تونلی با لایه‌های متعدد در زیر زمین فکر می‌کند که قطعا ساخت آن به زمانی معادل ده‌ها سال نیاز دارد اما دست کم چیزی که تا امروز دیده‌‌ایم، حرکت سریع و رو به جلوی این پروژه بوده است.

به همین خاطر است که شیفتگان دنیای تکنولوژی و خودرو بی‌تابانه منتظرند این پروژه به نقطه‌ای برسد که بتوانند عملکرد آن را آزمایش کرده و به چشم ببینند.

منبع: Ubergizmo,Twitter

منبع متن: digikala