مدل ۲۰۱۸ مازراتی گرن‌توریسمو با چهره‌ نسبتا جدید رونمایی شد. این ایتالیایی اصیل دستخوش تغییرات کوچک ظاهری شده که می‌توان از آن‌ به عنوان نمونه فیس‌لیفت یاد کرد. تغییراتی که در چهره و بطن آن صورت گرفته‌، ظاهر شیک و امروزی‌تری به گرن‌توریسمو هدیه داده‌ است.

از تغییرات طراحی خارجی گرن‌توریسمو جدید می‌توانیم به جلوپنجره زنبوری آن اشاره کنیم. مدل قبلی گرن‌توریسمو جلوپنجره‌ی عریض با خطوط عمودی و تخم‌مرغ شکلی داشت. عوض شدن شکل دریچه‌های ورودی هوای کنار جلوپنجره و فرم اسپلیتر هم از دیگر تغییراتی بودند که در این مدل شاهدش هستیم. به لطف همین تغییرات جزئی، ضریب درگ این خودرو از ۰٫۳۳ به ۰٫۳۲ کاهش یافته که نشان از بهبود آیرودینامیک آن دارد.

در داخل گرن‌توریسمو جدید، یک صفحه نمایش ۸٫۴ اینچی مجهز به سیستم اینفوتینمنت به چشم می‌خورد. سیستم اینفوتینمنت موجب می‌شود تا کاربرانی که گوشی‌های آیفون و اندرویدی دارند، بتوانند به سیستم مالتی مدیا خودرو متصل شوند و از قابلیت‌های متنوعی بهره ببرند. سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردن هم فضای موسیقی بی‌نظیری را برای سرنشینان موقع رانندگی خلق می‌کند.

از تغییرات ظاهری و خارجی این خودرو گذر کنیم، نوبت به مشخصات فنی آن می‌رسد.  گرن‌توریسمو ۲۰۱۸ از پیشرانه مشابه سال‌های گذشته خود بهره می‌برد؛ پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴٫۷ لیتر که ساخت شرکت فراری است. به لطف همین پیشرانه قدرتمند، گرن‌توریسمو می‌تواند حداکثر قدرت ۴۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون‌متری را تجربه کند. در کنار این پیشرانه توانمند، یک جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار هم این ایتالیایی را همراهی و نیروی تولیدی را به چرخ‌های عقب توزیع می کند.

برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۴٫۸ ثانیه زمان لازم است. البته شاید برایتان جالب باشد که مدل ۲۰۱۳ گرن‌توریزمو،  شتاب ۴٫۷ ثانیه‌ای را در کارنامه خود داشت! هنوز اطلاعات رسمی در مورد زمان عرضه و قیمت نهایی این خودرو منتشر نشده است.

منبع: Motor1

منبع متن: digikala