در چند وقت گذشته خبرهای مختلفی از وجود برنامه‌های آلوده و مخرب در فروشگاه گوگلی پلی شنیدیم. البته بیشتر این برنامه‌ها اطلاعات کاربران را می‌دزدیند. امروز مشخص شد که ۳۰۰ برنامه آلوده دیگر هم در این فروشگاه آنلاین وجود دارند که کاربران را مجبور به دیدن تبلیغات درون برنامه‌ای می‌کنند. شاید این برنامه‌ّ‌ها دستگاه شما را آلوده نکنند یا اطلاعات‌تان را ندزدند اما مجبورتان می‌کنند که حتما تبلیغات دورن برنامه‌ای که نشان می‌دهند را لمس کنید. با این کار تعداد بازدید تبلیغات بالا می‌رود و درآمدی هم برای شرکت‌ّهای تبلیغ کننده به وجود می‌آید.

در واقع این تبلیغات کاربران را مجبور می‌کنند که ناخواسته برای شرکت‌های تبلیغاتی درآمد ایجاد کنند. البته این روش باعث مصرف باتری بیشتر گوشی‌ها و مصرف اینترنت بیشتر می‌شود. حتی نمایش پشت‌سر هم این تبلیغات روی گوشی‌های ضعیف با کاهش سرعت دستگاه هم می‌شود. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که برخی از تبلیغات در طول روز ۳۰۰۰ هراز بادید می‌گرفتند.

تا این لحظه مشخص شده که ۳۰۰ برنامه روی فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که به این شکل کار می‌کنند. تعداد نصب آن‌ها هم از ۴ تا ۱۴ میلیون بار اعلام شده است. اکثر آن‌ها هم برنامه‌هایی ساده و کاربردی هستند.

منبع: androidauthority

منبع متن: digikala