سال گذشته بود که سامسونگ گلکسی نوت ۷ را معرفی کرد. جدیدترین عضو خانواده سری نوت که ظاهر زیبایش را از گلکسی اس ۷ ارث برده بود و از طرف دیگر با قلمی که داشت کلی ویژگی جدید را در اختیار کاربران قرار میداد. سری نوت نقش دومین پرچم‌دار سامسونگ در طول سال را ایفا می‌کند و این شرکت کره‌ای از چند سال پیش نوت‌های جدید را به عنوان رقیب اصلی گوشی‌های آیفون راهی بازار می‌کند. حتی سامسونگ سال گذشته باید گلکسی نوت ۶ را راهی بازار می‌کرد که برای رقابت با آیفون ۷ نام آن را به نوت ۷ تغییر داد.

سامسونگ امیدوار بود که نوت جدید بتواند سر به موفقیت بزرگی تبدیل شود. پیش فروش‌ها و فروش ۲ میلیون دستگاه در روز اول از این گوشی هم این موضوع را تایید می‌کرد؛ اما ناگهان مدل‌های مختلفی از نوت ۷ شروع به آتش گرفتن، کردند. باتری این تلفن همراه هوشمند با مشکلاتی همراه بود که باعث می‌شد در زمان شارژ بیش از اندازه گرم شوند و حتی آتش بگیرند. این اتفاق باعث شد که نوت ۷ در همان هفته اول فروش از بازار جمع‌آوری شود.  این ضرر زیادی برای سامسونگ به همراه داشت و باعث شد که نوت جدید به یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های این شرکت تبدیل شود.

حالا پس از چندین ماه شایعه و حرف و حدیث‌های فراوان سامسونگ مدل‌های بازبینی شده این تلفن همراه هوشمند را دوباره راهی بازار می‌کند. محصولی که این‌بار نام عجیبی برای آن در نظر گرفته شده است. گلکسی نوت ۷ در عرضه مجدد خودش با اسم گلکسی نوت ۷ نسخه طرفداری (Galaxy Note 7 Fan Edition) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. انتخاب این اسم هم در نوع خودش جالب است. در واقع سامسونگ در عرضه مجدد نوت ۷ فقط طرفداران سرسخت خودش را هدف قرار گرفته. محصولی که با قیمت نزدیک به ۶۱۱ دلار از چند وقت دیگر در کشور کره جنوبی عرضه می‌شود و احتمال دارد بعدا هم در کشورهای دیگر به فروش برسد. البته نباید این موضوع را نادیده بگیریم که سامسونگ تنها همان ۲ میلیون دستگاهی که از بازار جمع‌آوری کرده بود را دوباره راهی بازار می‌کند و به نظر نمی‌رسد که تولید این گوشی را تا مدت زمان طولانی ادامه دهد. به هر حال نوت ۸ تا چند وقت دیگر راهی بازار می‌شود و باید کاری کند که مردم بیشتر به آن توجه کنند.

گلکسی نوت ۷ نسخه طرفدار از نظر ظاهر و سخت افزار با مدل اصلی تفاوت چندانی ندارد. این گوشی از صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Super AMOLED بهره می‌برد که دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۱ برای آن استفاده شده که یک پردازنده چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 530‌ را در خودش قرار داده است. ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم برای این محصول در نظر گرفته شده است. سنسور تشخیص اثر انگشت آن هم جلوی گوشی و روی دکمه خانه دیده می‌شود. این تلفن همراه هوشمند از گواهی IP68 بهره می‌برد که باعث شده در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد. البته نباید قلم S Pen آن را هم نادیده بگیریم.

سامسونگ برای اینکه بتواند بیشتر نظر طرفداران را به سمت نوت ۷ جدید جلب کند، تغییراتی در رابط کاربری آن به وجود آورده است. این گوشی از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن بهره گوشی گلکسی اس ۸ بهره می‌برد و حتی از دستیار صوتی Bixby هم پشتیبانی می‌کند.

 

منبع: samsung

منبع متن: digikala