می‌گویند که پادشاه برونئی (کشوری که در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا واقع شده) مالک ۲۵ دستگاه از مجموع ۳۵ دستگاه تولید شده مرسدس‌بنز SL 72 است! خودرویی که تنها در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ میلادی تولید شده و از بابت مشخصات فنی، طراحی با اصالت و تولیدمحدودش خاص شمرده می‌شود.

حالا خبری رسیده که با مبلغی ناقابل می‌توانید صاحب یکی از این خودروهای تولید محدود این سری مرسدس شوید. خودرو سفید رنگی که یک پیشرانه قدرتمند ۱۲ سیلندر خورجینی در قلب خود دارد و در آگوست سال ۱۹۹۵ میلادی متولد شده است.

جالب است بدانید به دلیل محبوبیت ویژه این خودرو، شرکت AMG به عنوان سازنده محصولات قدرتمند مرسدس‌بنز تصمیم گرفت این اتومبیل را تحت عنوان SL 73 با تیراژ  ۵۰ دستگاه در سال ۲۰۰۱ تولید کند که به دلیل استقبال، تعداد آن را به ۸۵ دستگاه افزایش داد. با این حال، SL 72 به عنوان اولین سری تولید شده با تیراژ کم‌تر نسبت به SL 73، محبوبیت ویژه‌ای دارد.

بد نیست بدانید که این پیشرانه ۱۲ سیلندر با حجم ۷٫۳ لیتر می‌تواند قدرتی معادل ۵۱۸ اسب‌بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون‌متر تولید کند. شرکت AMG با اعمال تغییراتی، موتور ۷ لیتری را جایگزین موتور ۶ لیتری SL600 کرد تا مشتریان علاقمند و ثروتمند بتوانند صاحب یکی از آن‌ها شوند.

بنا به ادعای سایت Bonhams، نمونه مشابه یکی از همین مدل خودرو در فستیوال GoodWood اخیر با قیمت ۷۴٫۳۰۰ پوند (۹۶٫۵۷۵ دلار) به فروش رفت. این خودرو تا امروز تحت مالکیت دو نفر درآمده و مشتریان برای تهیه آن باید با فروشنده جهت توافق روی قیمت نهایی در تماس شوند.

منبع: Motor1

منبع متن: digikala