یک ربات R2-D2 که در تعداد زیادی از فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) استفاده شده بود، به قیمت بسیار بالایی در یکی از مزایده‌های کالیفرنیا فروخته شده است. شرکت Profiles in History که سابقه‌ی بلند و بالا در برگزاری مزایده‌های بزرگ دارد، گفته بود که این ربات R2-D2 با استفاده از قطعات مختلفی از چند مدل این ربات سر هم شده است؛ مدل‌هایی که همگی در ضبط سه‌گانه‌ی اصلی جنگ ستارگان استفاده شده بودند. ربات R2-D2 در این مزایده‌ی جدید، به قیمت ۲٫۷۶ میلیون دلار فروخته شده است.

ربات R2-D2 در این مزایده‌ی جدید، به قیمت ۲٫۷۶ میلیون دلار فروخته شده است.

کسی که این ربات را خریده، ناشناس باقی مانده است. قیمت بالایی که برای خرید این ربات R2-D2 در مزایده پرداخت شده، آن را تبدیل به گران‌ترین وسیله‌ای می‌کند که تا به حال در یک فیلم استفاده شده. قطعات دیگری هم از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان در مزایده به فروش رفتند؛ مثل شمشیر نوری «لوک اسکای‌واکر» که به قیمت ۴۵۰ هزار دلار خریداری شد و کلاه اصلی «دارث ویدر» که به قیمت ۹۶ هزار دلار به فروش رفت.

قبل از آغاز مزایده، پیش‌بینی می‌شد ربات R2-D2 ارزشی نزدیک به ۲ میلیون دلار داشته باشد. در همین مزایده، ۲۳ سفینه‌ی فضایی از سریال Battlestar Galactica به قیمت ۱٫۸ میلیون دلار و یک کلاه خود از فیلم «بیگانگان» (Aliens) به قیمت ۵۱ هزار دلار به فروش رفتند.

تمام آیتم‌هایی که به مزایده گذاشته شده بودند هم فضایی نبودند. زمین رقص فیلم Saturday Night Fever هم در همین مزایده به قیمت ۱٫۲ میلیون دلار خریداری شد.

منبع: The Guardian

منبع متن: digikala