دوربین‌های ۳۶۰ درجه ساختاری دارند که نمی‌توان به راحتی آن‌ها را در گوشی‌های هوشمند جای داد. در نتیجه با اینکه تا به امروز، لوازم جانبی داشته‌ایم که به گوشی‌ها متصل می‌شدند و امکان فیلم‌برداری و عکس‌برداری ۳۶۰ درجه را به آن‌ها اضافه می‌کردند. با این حال، یک شرکت چینی، که البته اسمش را تا به حال حتی یک بار هم نشنیده‌ایم، برای اولین بار موفق به ساخت گوشی‌های هوشمندی شده است که دوربین ۳۶۰ درجه دارند.

دوربین ۳۶۰ درجه‌ی گوشی‌های شرکت ProTruly را شرکتی به اسم HT Optical ساخته است. این شرکت تا به حال، لنزهایی برای سونی یا الیمپوس ساخته است و دوربین Sphere Camera شیائومی هم ساخته‌ی همین شرکت است.

گوشی ProTruly Darling که تصویرش را در پایین می‌بینید، ضخامت ۸٫۹ میلی‌متری دارد یک لنز بسیار بزرگ، از دو سمت آن به بیرون زده است. شرکت ProTruly گفته است که به راحتی می‌توان این لنز ۳۶۰ درجه را در گوشی‌هایی مثل آیفون ۷ پلاس هم قرار داد.

این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل بگیرد یا حتی فیلم‌برداری ۴K کند.

گوشی‌های جدید شرکت ProTruly قرار است از ماه دسامبر وارد بازار چین شوند. مدلی که طلایی است و جواهر دارد، ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده و مدلی که زرق و برقش کمتر است، ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

 

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala