در میان محصولات شرکت‌ ب‌ام‌و، دو مدل i3 و i8 طراحی کاملا سنت‌شکن و مدرنی دارند. در بین همین دو مدل هم، i8 به دلیل طراحی کوپه و اسپرت‌تر نسبت به i3 هاچ‌بک، جذابیت و محبوبیت بیشتری دارد. نکات جالب در مورد i8 این است که فقط جذابیت آن به ظاهر مدرن و اسپرت ختم نمی‌شود.

ب‌ام‌و i8 یک خودرو هیبریدی است؛ یعنی نیروی محرکه این خودرو توسط موتور بنزینی و الکتریکی تامین می‌شود. پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری این خودرو به همراه موتور برقی i8 می‌تواند توان کلی ۳۵۷ اسب‌بخار تولید کند.

اگر یادتان باشد همین چند وقت پیش بود خبری از احتمال تولید نمونه اسپایدر (روباز) این خودرو هیجان‌انگیز را منتشر کردیم. با این که i8 نمونه واقعی یک خودرو کاملا اسپرت و مدرن است اما مشخص نیست چرا ب‌ام‌و نمونه روباز آن را تا امروز معرفی نکرده است؟ با این حال، این شرکت تیزری از i8  اسپایدر منتشر کرده که در ادامه می‌توانید تماشا کنید.

احتمال می‌رود که آی هشت اسپایدر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شود. حتی ممکن است این خودروساز آلمانی بخواهد این خودرو را پیش از برگزاری نمایشگاه، اطلاعات آن را زودتر در اینترنت معرفی کند. گزارش‌های جدیدی از ثبت توان ۳۷۲ اسب‌بخار برای نسخه اسپایدر i8 خبر می‌دهند. مدل استاندارد i8 در آمریکا با قیمت ۱۴۳٫۴۰ دلار در آمریکا فروش می‌رود. نسخه اسپایدر که به عنوان مدل پریمیوم i8 محسوب می‌شود، احتمالا قیمت بالاتری داشته باشد.

منبع: Motor1

منبع متن: digikala