اگر یکی از گوشی‌های جدید سونی را خریده باشید، حتما با اپلیکیشن TrackID که از قبل روی این محصولات نصب شده‌اند، آشنایی دارید. این برنامه که عملکری شبیه به Shazam‌ داشت، با گوش دادن به موسیقی‌های مختلف اطلاعات آن را در اختیار کاربران قرار می‌داد. حالا سونی اعلام کرده که قصد دارد این سرویس را تعطیل کند. اتفاقی که در تاریخ ۲۴ شهریور رخ خواهد داد.

این خبر برای بسیاری از علاقه‌مندان به گوشی‌های سونی می‌تواند ناراحت کننده باشد. سونی هنوز اطلاعات بیشتری درباره این موضوع منتشر نکرده و مشخص نیست که چرا می‌خواهد این سرویس را تعطیل کند. احتمال می‌رود که این سرویس تشخیص موسیقی برای سونی هزینه‌های زیادی داشته و این شرکت ژاپنی نمی‌خواسته نیرو و منابع مالی خودش را برای این اپلیکیشن مصرف کند.

سونی در این‌باره گفته:« تمام تجارت‌ها به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند؛ اما این موضوع به معنای این است که بعضی وقت‌ها باید یکسری از اپلیکیشن‌ها را تعطیل کرد.»

از از جمله افرادی هستید که از سرویس TrackID استفاده می‌کنید می‌توانید اطلاعات خودتان را روی برنامه‌های دیگری مثل Spotify و Google Play Music ذخیره کنید. در غیر این صورت زمانی که سرویس سونی غیر فعال شود دیگر نمی‌توانید به اطلاعات خودتان دسترسی داشته باشید و همه چیز از بین می‌رود.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که سرویس TrackID‌ سونی یک رقیب بزرگ به اسم Shazam دارد. خیلی از کاربران بر این باور هستند که Shazam تجربه کاربری بهتری منتقل می‌کند و عملکرد بهتری در حوزه تشخیص موسیقی دارد.

منبع: xperiablog

منبع متن: digikala