فیلم «گودزیلا در برابر کونگ» برای دومین هفته‌ی متوالی صدر جدول باکس آفیس را در اختیار گرفته و فیلم تازه اکران «سفرهای دریایی» (Voyagers) نیز به جمع پرفروش‌ها راه یافته است.

به لطف نمایش فیلم گودزیلا در برابر کونگ رقم کلی فروش فیلم‌ها در آمریکا و چین بهبود پیدا کرده و حداقل، مجموع درآمد ۱۰ فیلم بالایی جدول باکس آفیس با ۲۰ میلیون دلار می‌رسد! فروش خوب این فیلم می‌تواند سایر شرکت‌های فیلم‌سازی را برای اکران آثار مهم و پرهزینه‌شان ترغیب کند؛ زیرا در سال ۲۰۲۰ تنها چند فیلم بلاکباستری روی پرده رفت که آن‌ها هم به فروش چندان قابل توجه‌ای دست پیدا نکردند.

  • نقدهای فیلم گودزیلا در برابر کونگ منتشر شد؛ نه دوستت دارم، نه ازت متنفرم!

کمپانی برادران وارنر از ۱۲ روز قبل اکران گودزیلا در برابر کونگ را آغاز کرده و این فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری را به طور همزمان از طریق سرویس آنلاین HBO مکس نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. خوشبختانه استقبال سینمادوستان از گودزیلا در برابر کونگ حتی فراتر از انتظارات بوده و این فیلم طی دو هفته‌ی اخیر در چین، آمریکا، استرالیا و مکزیک به ترتیب ۱۳۶.۵، ۶۹.۵، ۱۰.۷ و ۱۳ میلیون دلار فروخته است. در باکس آفیس موجو مجموع رقم فروش گودزیلا در برابر کونگ در بازارهای جهانی پس از ۱۲ روز نمایش ۲۸۸.۳ میلیون دلار درج شده است.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ در آخر هفته‌ی گذشته کار چندان سختی برای صدرنشینی پیش رو نداشت و با ۱۳.۸ میلیون دلار فروش در سینماهای آمریکا، علی‌رغم کاهش ۵۸ درصدی فروش‌اش دوباره صدرنشین باکس آفیس شد.

تا به این ساعت در پایگاه آی‌ام‌دی‌بی بر اساس ۶۶ هزار رای امتیاز گودزیلا در برابر کونگ ۶.۷ از ۱۰ است که نشان می‌دهد عموم فیلم‌بین‌ها از تماشای فیلم تا حدودی راضی بوده‌اند. در متاکریتیک نیز ۵۵ نقد و میانگین امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ برای گودزیلا در برابر کونگ به ثبت رسیده که این امتیاز نیز نشان از متوسط بودن فیلم دارد. ای. او. اسکات از نیویورک تایمز در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده است: «گودزیلا در برابر کونگ یک فیلم مجلل و با عظمت است که ادعای چندانی ندارد و خیلی هم با اصالت نیست.»

فیلم اکشن و مهیج «هیچ‌کس» (Nobody) با یک پله صعود در قیاس با هفته‌ی گذشته و ۲.۶ میلیون دلار فروش به رتبه‌ی دوم جدول رسیده است. هیچکس بر اساس فیلم‌نامه‌ای از دریک کولستاد ساخته شده و بازیگران اصلی آن باب ادنکیرک، کانی نیلسن و کریستوفر لوید هستند. هیچ‌کس در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ (۱۴ آگوست ۲۰۲۰) اکران شود، اما به خاطر دنیاگیری کروناویروس نمایش آن تا اواخر اسفندماه گذشته به تعویق افتاد.

هیچ‌کس پس از ۱۷ روز نمایش در مجموع، گیشه آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۲۸.۷، ۱۵.۶ و ۱۳.۱ فروخته است. این فیلم درباره‌ی مردی‌ست که به یک زن که توسط چند مرد مورد اذیت و آزار قرار گرفته، کمک می‌کند، اما این کار چندان به مذاق رئیس یک گروه مافیایی و موادفروش خوش نمی‌آید و اتفاقات داستان از اینجا آغاز می‌شود. امتیاز هیچ‌کس در آی‌ام‌دی‌بی، متاکریتیک و راتن‌تومیتوز به ترتیب ۷۷ از ۱۰۰، ۶۳ از ۱۰۰ و ۸۱ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد اگر به چنین آثار اکشن و هیجان‌انگیزی علاقه‌مند باشید، احتمالا از تماشای فیلم جدید ایلیا ویکتوروویچ نایشولر پشیمان نخواهید شد.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ

میزان فیلم ترسناک «نامقدس» (The Unholy) به کارگردانی ایوان اسپیلوتوپولوس نسبت هفته‌ی قبل ۲۳ درصد کاهش یافته و این فیلم فراطبیعی با ۲.۴ میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار گرفته است. نامقدس بر اساس رمان «معبد» نوشته جیمز هربرت ساخته شده و از میان بازیگران آن می‌توان به جفری دین مورگان، کیتی اسلتون، ویلیام سدلر، دیوگو مورگادو، کریکت براون و کری الویس اشاره کرد. در خلاصه داستان رسمی نامقدس آمده است: «دختری کم‌شنوا با مریم مقدس دیدار می‌کند و پس از آن می‌تواند به خوبی بشنود و صحبت کند و حتی بیماران را هم شفا دهد. در حالی که مردم برای دیدن معجزات این دختر سرازیر می‌شوند، اتفاقات شومی رقم می‌خورد و این پرسش به میان می‌آید که آیا دخترک توسط مریم مقدس شفا پیدا کرده یا پای موجودات شیطانی در میان است؟»

نامقدس طی روزهای گذشته به طور میانگین در آمریکا در ۱۸۵۰ سالن نمایش داده شده و اکران آن در بازارهای بین‌المللی نیز از چند روز قبل آغاز شده است. امتیاز این فیلم ترسناک در آی‌ام‌دی‌بی ۵۵ از ۱۰۰ است و در متاکریتیک نیز بر اساس ۱۵ نقد میانگین امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ برای آن ثبت شده است. تنها نقد مثبت نامقدس مربوط به اوون گلیبرمن از ورایتی بوده و سایر منتقدان نگاهی متوسط یا ضعیف به آن داشته‌اند.

«رایا و آخرین اژدها» این هفته با فروشی ۲.۰۱ میلیون دلاری همانند هفته‌ی قبل در مکان چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. این انیمشین پس از ۳۸ روز اکران در سینماهای آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۳۵.۲ و ۵۴.۷ میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم کلی فروش ماجراجویی‌های رایا و اژدهایش را تا آخر هفته‌ی گذشته ۹۰ میلیون دلار اعلام کرده است.

انیمیشن رایا و آخرین اژدها داستان دختری به اسم رایا (با صداپیشگی کلی مری ترن) را روایت می‌کند که قصد دارد آخرین اژدها که اژدهایی آبی به نام سیسو (با صداپیشگی آکوافینا) است را پیدا کند و پدرش رییس بنجا (با صدا پیشگی دنیل داعه کیم) را از دست دروون نجات دهد. رایا در این سفر از سرزمین­‌های مختلفی که در اختیار گروه‌ها و قوم‌های گوناگونی‌ست می‌گذرد و در این سفر اودیسه‌وار می‌بیند که چگونه جنگ میان دروون و انسان‌ها همه چیز را ویران کرده است. او همچنین با گروهی از بازماندگان که خانواده‌ی خود را در جنگ از دست داده‌اند، از جمله یانگ بون، بیبی نوئی و جنگجو تانگ ملاقات می­‌کند. رایا با دوستان جدیدش و تاک تاک، حشره محبوب و دوست‌داشتنی‌اش، باید با ناماری (با صدا پیشگی جما چان)، کسی از گذشته‌اش که کلید نجات کوماندرا است، روبه‌رو شوند.

اغلب منتقدان و سینمادوستان از انیمیشن یارا و آخرین اژدها راضی بوده‌اند و در راتن‌تومیتوز بر اساس ۲۱۸ بررسی و در IMDb بر اساس ۲۵ هزار رأی به ترتیب امتیازات ۹۵ از ۱۰۰ و ۷۵ از ۱۰۰ برای اثر جدید دیزنی ثبت شده است. برایان لوری در بخشی از یادداشت خود برای این انیمیشن آورده است: «پیام عمیق یارا و آخرین اژدها درباره‌ی تفرقه و بی‌اعتمادی است که یک امپراطوری افسانه‌ای را به کام نابودی می‌کشد.»

استودیوی لاینزگیت فیلم علمی تخیلی سفرهای دریایی را از ۳ روز قبل در آمریکا روی پرده برده و این فیلم با ۱.۳ میلیون دلار فروش به رتبه‌ی پنجم باکس آفیس رضایت داده است. داستان سفرهای دریایی به کارگردانی نیل برگر درباره‌ی چند فضانورد است که در یک ماموریت چند نسلی (همکارانی با سن‌های متقاوت) قرار دارند؛ آن‌ها رفته رفته به پارانویا (بدگُمانی) و جنون دچار می‌شوند و مرز واقعیت و خیال از میان برداشته می‌شود. از بین بازیگران این فیلم می‌توان به لیلی رز ملودی دپ، کالین فارل و تای شرایدن اشاره کرد.

فیلم گودزیلا در برابر کونگ

سفرهای دریایی چندان در جلب رضایت منتقدان و سینمادوستان موفق نبوده و امتیازش در آی‌ام‌دی‌بی، راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب ۵۶ از ۱۰۰، ۲۷ از ۱۰۰ و ۴۵ از ۱۰۰ است. اوون گلیبرمن منتقد ورایتی در بخشی از نقد خود آورده: «سفرهای دریایی یک تریلر خوب درباره‌ی شیطان درون (خباثت ذاتی) بشر است، اما نکته‌ی سورپرایز کننده و جالب چندانی در آن به چشم نمی‌خورد. حتی هنگامی که شخصیت‌ها به رهایی می‌رسند نیز درام فیلم پیش رونده نیست.»

فروش فیلم لایو اکشن تام و جری در هفتمین هفته‌ی نمایش‌اش در آمریکا نسبت به آخر هفته‌ی پیشین ۲۰ درصد کاهش یافته و جدیدترین نسخه‌ی سینمایی موش و گربه با ۱.۱ میلیون دلار فروش به رتبه‌ی ششم باکس آفیس بسنده کرده است. این فیلم طی ۴۵ روز در آمریکا، بازارهای بین‌المللی و در مجموع به ترتیب ۴۱.۱، ۵۳.۸ و ۹۴.۹ میلیون دلار برای برادران وارنر درآمدزایی کرده است.

داستان جدیدترین نسخه‌ی سینمایی «تام و جری» از آنجایی شروع می‌شود که این موش و گربه‌ی دوست‌داشتی از خانه‌اشان بیرون می‌شوند و به ناچار به یک هتل می‌روند. در همین اثنا قرار است یک جشن عروسی مجلل هم در هتل برگزار شود، اما دعواهای تام و جری در نخستین دیدارشان همه چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. کارگردانی فیلم جدید تام و جری را تیم استوری بر عهده داشته است که او را بیشتر به خاطر «چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای» می‌شناسیم. از میان بازیگران لایو اکشن تام و جری هم می‌توان به کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا و کن جیونگ اشاره کرد.

تا به این ساعت برای تام و جری ۲۰۲۱ در پایگاه راتن تومیتوز ۵۲ بررسی و میانگین امتیاز ۲۵ از ۱۰۰ به ثبت رسیده و در متاکریتیک هم بر اساس ۱۴ بررسی امتیاز این فیلم ۳۱ از ۱۰۰ است. از میان نقدهای مهم نوشته شده برای تام و جری جدید تنها بررسی نسبتا مثبت مربوط به پیتر دبروژ از رسانه‌ی ورایتی است و مابقی منقدها و رسانه‌های سرشناس نگاهی متوسط یا ضعیف به این فیلم داشته‌اند. به‌عنوان نمونه تریسی براون از لوس آنجلس تایمز در بخشی از نقد خود آورده است: «اگر شما به دنبال تجربه‌ی حس و حال و تماشای خشونت خاص تام و جری هستید، بهتر است به جای دیدن این فیلم لایو اکشن به سراغ فیلم‌های کوتاه یا برخی قسمت‌های سریال تلویزیونی تام و جری بروید.»

فیلم درام تاریخی «پِیک» (The Courier) که با نام «آیرون بارک» نیز شناخته می‌شود با بازی بندیکت کامبربچ آخر هفته‌ی گذشته به طور متوسط  با نمایش در ۱۰۰۷ سالن ۴۳۶ هزار دلار فروخته و مکان ششم باکس آفیس را از آن خود کرده است. پِیک از چند روز قبل در کشورهای اروپایی نیز روی پرده رفته و این بازارها تا به امروز ۲.۲ میلیون دلار فروخته تا مجموع درآمد خود را به ۷.۱ میلیون دلار برساند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «گرویل وین، یک جاسوس برتانیایی است که در خلال جنگ سرد سعی دارد بحران موشکی کوبا را خاتمه دهد.» تا به امروز بر اساس ۱۴۳ بررسی امتیاز قابل اعتنای ۸۷ از ۱۰۰ برای این فیلم در پایگاه راتن‌تومیتوز ثبت شده است.

«دختری که به معجزه اعتقاد دارد» (The Girl Who Believes in Miracles) توانسته طی آخر هفته‌ی گذشته با نمایش در ۹۰۰ سالن به فروش ۴۰۳ هزار دلاری در آمریکا برسد. این فیلم در نخستین روزهای نمایش‌اش تنها در ۶۴۰ سالن روی پرده می‌رفت، اما استقبال خانواده‌های آمریکایی از آن موجب افزایش تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم ریچ کورل شد. از میان بازیگران فیلم می‌توان به اوستین جانسن در نقش اصلی، پیتر کایوتی، میرا سوروینو و کوین سوربو اشاره کرد.

برخلاف اکثر مردم سارا هاپکینز (با بازی اوستین جانسن) اعتقاد راسخی به خدا دارد و هنگامی که یک واعظ از معجزات شگفت‌انگیز ایمان و باورهای اعتقادی می‌گوید، سارا تصمیم می‌گیرد برای حل مشکلات دست به دعا ببرد. با دعاهای سارا خیلی زود سایه‌ی بدبختی و بدبیاری از سر مردم شهر کنار می‌رود، اما واکنش رسانه‌ها و مردم زندگی این دختر خوش‌قلب را به سمت و سویی جدید و غیرقابل پیش‌بینی می‌برد.

فیلم «آشوب مدام» این هفته با نمایش در ۱۳۰۰ سالن و ۲۶۵ هزار دلار فروش در رتبه‌ی هشتم باکس آفیس قرار گرفته است. آشوب مدام به کارگردانی داگ لیمان و با نویسندگی کریستوفر فورد و پاتریک نس ۳۸ روز قبل روی پرده رفت و در باکس آفیس موجو رقم فروش ۱۲.۶ و ۸.۶ میلیون دلاری برای آن در آمریکا و بازارهای بین‌المللی درج شده است.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «در آینده دنیایی وجود دارد که در آن تمام زنان و دختران ناپدید شده‌اند و همه‌ی موجودات زنده می‌توانند از طریق تصاویر و صداهایی به نام نویز وارد ذهن یکدیگر شوند و افکار دیگران را بخوانند. در این دنیای پسارستاخیزی تاد هیوت در می‌یابد که نوعی ویروس باعث کشته شدن همه‌ی زنان جهان و پخش شدن صداهایی ناخوشایند به نام نویز در جهان شده است. هیوت که توانایی ویژه‌ای برای شنیدن افکار انسان‌ها و حیوانات دارد، در لحظه‌ای که صدا قطع و سکوت برقرار می‌شود، متوجه می‌شود یک دختر مرموز به نام ویولا اید، نخستین زنی که تاد هیوت تا به حال ملاقات کره ‌است در سیاره آن‌ها فرود آمده است.»

فیلم گودزیلا در برابر کونگ

«غارنشینان: عصر جدید» هفته‌ی گذشته فقط ۲۴۵ هزار دلار فروخته و به جایگاه دهم باکس آفیس رضایت داده است. این انیمیشن که چند هفته صدرنشین باکس آفیس بود، به نظر باید با جدول پرفروش‌ها خداحافظی کند با نمایش فیلم‌های جدید در آخر هفته‌ی پیش رو احتمالا از این پس قسمت دوم ماجراجویی غارنشینان را در جمع پرفروش‌ترین‌ها نخواهیم دید. اثر جدید یونیورسال پیکچرز و دریم‌ورکس پس از ۱۳۸ روز نمایش به ترتیب در آمریکا و بازارهای جهانی ۵۶.۷ و ۱۰۶.۱ میلیون دلار فروخته و رقم درآمد کلی آن هم ۱۶۲.۸ میلیون دلار است.

انیمیشن «خانواده غارنشینان: عصر جدید» ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می‌کند. این خانواده به جست‌وجوی یافتن محل زندگی مناسب‌تری نسبت به گذشته می‌روند و سرانجام در میان درختان انبوه و رودخانه‌های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می‌کنند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده‌ی آدم‌های بهتر تصاحب شده است. خانواده‌ی آدم‌های بهتر انسان‌هایی مدرن‌تر و تکامل یافته‌تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه‌ی خود را با آن‌ها تقسیم کنند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می‌شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
گودزیلا در برابر کونگ
Godzilla vs. Kong
۲ ۱۳.۳ ۶۹.۵
هیچکس
Nobody
۳ ۲.۶ ۱۵.۶
نامقدس
The Unholy
۲ ۲.۴ ۶.۷
یارا و آخرین اژدها
Raya and the Last Dragon
۶ ۲.۱ ۳۵.۲
سفرهای دریایی
Voyagers
۱ ۱.۳ ۱.۳
تام و جری
Tom and Jerry
۷ ۱.۱ ۴۱.۱
پِیک / آیرون باک
The Courier
۴ ۰.۴ ۴.۹
دختری که به معجزه اعتقاد داشت
The Girl Who Believes in Miracles
۲ ۰.۴ ۱.۱
آشوب مدام
Chaos Walking
۶ ۰.۲ ۱۲.۶
غارنشینان: عصر جدید
The Croods: A New Age
۲۰ ۰.۲ ۵۶.۷

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

The post تداوم صدرنشینی گودزیلا و کونگ و فروش خوب رایا و اژدهایش (باکس آفیس هفته) appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala