هم شیک و کلاسیک است؛ هم از نظر فنی و ظاهری در سلامت کامل به سر می‌برد. پس تنها چیزی که باقی می‌ماند، برداشتن سوییچ این فراری زردرنگ و رفتن به مسابقه است. البته قبل از برداشتن سوییچ، باید از صاحبش اجازه بگیرید که او هم از شما می‌خواهد با مبلغ ناقابلی مالک آن شوید!

این که مبلغ دقیق چقدر است، هنوز مشخص نیست اما چند نمونه از این مدل با قیمت ۸۵۰ هزار دلار معامله شده‌‌اند و گمانه‌زنی‌ها از قیمت ۱ میلیون دلاری این کلاسیک ایتالیایی باوقار خبر می‌دهند.

فراری ۴۶۵ GTB/4 نام کاملش است و به اتاق دایتونا (Daytona) هم شهرت دارد. دایتونا بین‌ سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ میلادی تولید شد. برخلاف تصورات بسیاری از نام فراری و یادآوری رنگ قرمز، فراری دایتونا مدل ۱۹۷۳ داستان ما، لباس زردرنگ و آن هم از نوع مسابقه‌ای بر تنش کرده که با رسیدگی مالک، آماده رفتن به مسابقات است.

یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی با حجم ۴٫۴٫ لیتر، قلب توانمند این اتومبیل است که می‌تواند به حداکثر قدرت ۴۵۰ اسب‌بخار دست پیدا کند. مالک این فراری دایتونا، اتومبیلش را از فرم کلاسیک به نوع مسابقه‌ای تغییر داده؛ این تغییرات از عوض کردن شماره شاسی این ایتالیایی به نمونه مشابه خودروهای مسابقه‌ای گروه ۴ در سال ۲۰۰۱ تا ایجاد تغییرات ظاهری مشابه خودروهای مسابقه‌ای را شامل می‌شود. در ادامه می‌توانید کلیپی از نماهای مختلف نسخه شهری دایتونا را ببینید.

منبع: Motor1

 

مطلب این فراری مدل ۱۹۷۳، آماده مسابقه رفتن است! برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala