روز دوشنبه دوازدهم تیرماه، اعضای شورای رقابت طی مصوبه‌ای به افزایش قیمت خودرو رای دادند. بر این اساس قیمت خودروهای سمند، پراید و پژو افزایش یافتند.

در جلسه شورای رقابت روز دوشنبه، حداکثر افزایش قیمت پراید و تیبا تا حدود  ۱.۵ درصد و حداکثر افزایش قیمت پژو و سمند هم تا ۲.۵ درصد مصوب شد. پس از تصویب، متوسط افزایش قیمت برای پراید و تیبا ۱٫۲۵ درصد، پارس تندر محصول گروه سایپا ۱٫۵۷ درصد و خانواده پژو و سمند نیز ۲.۶۹ درصد اعلام شد. در همین راستا پراید و تیبا، ۱۵۰ هزار تومان، سمند و پژو نیز ۴۰۰ هزار تومان گران شدند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در نشستی خبری گفت: “این افزایش قیمت در راستای درخواست خودروسازان برای رشد قیمت محصولاتشان صورت گرفته که با توجه به عواملی مانند کیفیت، قیمت تمام شده تولید و تورم بخشی خودرو اعمال می‌شود.”

او در ادامه گفت: ” یکی از وظایف شورای رقابت کمک به رفع موانع تولید و کسب و کار است. باید در وضع اقتصادی کشور تحول ایجاد شود تا شاهد رونق در کسب و کار باشیم.”

رضا شیوا در مورد افزایش قیمت خودرو، چنین اظهار کرد:” طبق قانون، دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو برای خودروهایی که قیمت مصرف کننده آنها کمتر از ۴۵ میلیون تومان است، توسط شورای رقابت تعیین می‌شود.”

در این میان، قیمت‌گذاری پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۵۰۸ از دستور کار شورای رقابت خارج شد. دلیل خروج این سه خودرو از قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت، وجود رقبا برای این خودروها در بازار عنوان شد.

نظر شما درمورد گران شدن قیمت خودروهای داخلی چیست؟

منبع: ایسنا، تحلیل ایران

منبع متن: digikala