در سرزمین خطه‌ی میانی پنج جادوگر حاضر هستند که گندالف و سائورون دو تا از آن‌ها بودند، اما باقی آن‌ها در جریان وقایع جنگ بر سر حلقه کجا بودند؟ در کنار کوتوله‌های گمشده، این جادوگران نیز مشخصا در طی حوادث شاهکار فانتزی تالکین غایب هستند. نویسنده‌ای پرکار که بیشتر زندگی خود را صرف ساخت تاریخ خطه‌ی میانی کرد. وجود این نفرات غایب فقط در ضمایم و داستان‌های نیمه‌ تمامی که پس از مرگ تالکین منتشر شد مورد اشاره قرار گرفته است.

  • قدرتمندترین شخصیت ارباب حلقه‌ها کیست؟
  • انیمه‌ی ارباب حلقه‌ها ساخته خواهد شد؛ همکاری برادران وارنر و نیو لاین سینما
  • سریال ارباب حلقه‌ها گران‌ترین مجموعه‌ی تلویزیونی تاریخ خواهد بود

ارباب حلقه‌ها هم‌چنان کلاسیک‌ترین نمونه ادبیات فانتزی مدرن است. هم‌چنین یکی از پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های قرن بیستم هم به شمار می‌رود و جذابیت آن پس از انتشار ساخته پیتر جکسون، یکی از بزرگ‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما، بیشتر و بیشتر شد. گندالف و سارومان دو جادوگر دشمن و دو دوست سابق، عناصر جدایی‌ناپذیر داستان هستند. آن‌ها بخشی از گروه ارواح مایار بودند که برای کمک و محافظت از مردم آزاده در بدن پیرمردها به سرزمین‌های میانه فرستاده شدند. با این حال همیشه این سوال وجود دارد که باقی جادوگران در آن زمان کجا و به چه کاری مشغول بودند؟

جادوگر دیگر نام برده شده در کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، راداگست است. از او در فیلم هابیت نیز یاد شده و به طور خلاصه و کم در کتاب‌های ارباب حلقه‌ها ظاهر می‌شود. او با اهمیت دادن به حیوانات و طبیعت بیش از انسان‌ها، وظایف خود به عنوان جادوگر را نادیده گرفته است. قبل از جنگ اصلی، او ناخواسته با استفاده از حیوانات و پرندگان و با خیال این که آن‌ها علیه سارومان هستند، به نقشه‌های سارومان کمک کرد. بعد از آن، معلوم نیست چه اتفاقی برای راداگست افتاد. خانه او متروکه شد و در ادامه فیلم، دیگر ظاهر نشد.

جادوگران آبی ارباب حلقه ها

جادوگران آبی حتی مرموزتر از راداگست بودند. جادوگران آبی در ارباب حلقه‌ها به طور مفصل حضور نداشتند و فقط به صورت کوتاه نامی از آن‌ها برده شد. گفته شد که آن‌ها به دنبال تضعیف نیرو‌های سائورون در شرق و جنوب بودند، در حالی که تمام این مجموعه در غرب خطه‌ی میانی اتفاق می‌افتد. نام آن‌ها در قصه‌های ناتمام تالکین، آلاتار و پالاندو بوده است. مشخص نیست که آن‌ها در ماموریت خود شکست خورده‌اند یا نه. اگرچه در برخی از یادداشت‌ها و نوشته‌های تالکین، بیان شده که آن‌ها مرده‌اند. او نوشته که گندالف تنها جادوگری بود که شکست نخورد. گفته می‌شود که جادوگران آبی ممکن است فرقه‌های مخفی و سنت‌های جادویی را بنیان نهاده‌ باشند که باعث شده سائورون بیشتر زنده بماند. این که منظور تالکین واقعا چه بوده مشخص نیست.

برخی ممکن است تصور کنند که نام این جادوگران هرگز بیان نمی‌شد مگر این‌که پتانسیل طرح داستان بیشتری داشته باشند اما این بخشی از جادوی ارباب حلقه‌ها است. تاریخ غنی خطه‌ی میانی پر از جزئیات کوچک و جذاب است و این بخشی از آن چیزی است که باعث می‌شود هواداران بارها و بارها آن را مرور کنند.

منبع: Screenrant

نوشته به جز گندالف و سارومان بقیه‌ی جادوگران در فیلم ارباب حلقه‌ها کجا بودند؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala