گودزیلا چندین بار قدرت خود را ثابت کرده اما زمان نشان داده که این امر اهمیت چندانی ندارد. گودزیلا با شکست دادن گیدورا در مقابل انبوه تایتان‌ها ثابت کرد که تا چه حد نیرومند است و این کار را با شکست دادن کنگ دوباره انجام داد. کنگ هم مانند گودزیلا تنها تایتانی است که گیدورا را به عنوان تایتان آلفا (برترین تایتان) قبول ندارد. اگرچه به نظر می‌رسد تایتان‌ها باید فهمیده باشند که گودزیلا قدرت بزرگی محسوب می‌شود، اما برخی از آن‌ها آن قدری شجاع بوده‌اند تا با او گلاویز شوند. در نسخه گرافیکی پیش‌درآمد گودزیلا در برابر کنگ، با عنوان گودزیلا: سلطه (Godzilla: Dominion)، سیکلا و تیامات علیه او برخاستند که در آخر سیکلا بود که به زانو درآمد و تعظیم کرد.

  • کارگردان گودزیلا در برابر‌ کنگ صحنه‌های کافی برای یک فیلم پنج ساعته دارد
  • گودزیلا علیه کونگ؛ کشتی کج هیولاها چگونه سینماها را نجات داد؟
  • نقدهای فیلم گودزیلا در برابر کونگ منتشر شد؛ نه دوستت دارم، نه ازت متنفرم!

ممکن است حتی تعداد بیشتری از تایتان‌ها در ماه‌ها و سال‌های آینده در مقابل او بایستند. گودزیلا قبل از جنگ با کنگ آن‌ها را به یک خواب زمستانی فرو برد اما سر و کله آن‌ها همیشه دوباره پیدا می‌شود. شاید بعضی از آن‌ها به عمد از درگیری با او پرهیز می‌کنند. به عنوان مثال، بهموث که مشخص شده موجودی آرام است و دلیلی برای ایجاد دردسر برای گودزیلا ندارد و سیکلا که در مبارزه قبلی خود به طرز بدی شکست خورد، بعید به نظر می‌رسد که یک بار دیگر بخواهد طعم آن را بچشد. با این حال، تعداد معدودی وجود دارند که ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کنند. در اینجا به تایتان‌هایی می‌پردازیم که به صورت بالقوه توانایی این را دارند که گودزیلا را برای به دست آوردن مقام آلفا به چالش بکشند.

آبادون (Abaddon)

تایتان‌ها

هشت تایتان وجود دارند که به نوعی رمز‌آلود هستند و همه‌ی آن‌ها در سری پادشاه هیولاها (King of the Monsters) حضور داشتند. از آن‌جا که هیچ اطلاعاتی در مورد آن‌ها موجود نیست، تنها سرنخ، از محل زندگی آن‌ها و هم‌چنین خدایان و افسانه‌های عامیانه‌ای که نام این تایتان‌ها در آن‌ها ذکر شده، به دست می‌آید. داستان‌های اسطوره‌ای برخی از این هیولاها (مانند سخمت و چند مورد دیگر) نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالا اهداف صلح‌آمیزی برای این کره‌ی خاکی داشته باشند اما در مورد آبادون که در جایی از وایومینگ در خواب زمستانی بود، نمی‌توان هم‌چین حرفی را زد. کتاب مقدس او را ویران‌گر و پادشاه ارتش ملخ‌ها می‌نامد. بسیاری او را فرشته مرگ نیز می‌دانند. به ظاهر با داشتن چنین توصیفاتی، او باید یک نیروی قدرتمند با گرایش‌های مخرب باشد. موجودی با سطح بدنامی او مطمئنا مانند هیولایی به نظر می‌رسد که می‌تواند با خصلت صلح‌جویانه گودزیلا در تضاد باشد.

کنگ (Kong)

تایتان‌ها

فیلم گودزیلا در برابر کنگ مشخص کرد که برنده قطعی گودزیلا است اما این لزوما به این معنی نیست که کنگ هرگز سعی نخواهد کرد دوباره با گودزیلا بجنگد. به هر حال، او سخت جنگید و به خوبی دوام آورد (مخصوصا در دور دوم). این دو، اکنون در دو گوشه کاملا متفاوت زندگی می‌کنند اما اگر شرایط آن‌ها را مجبور کند دوباره ممکن است با یکدیگر مبارزه کنند. آخرین مبارزه با شکست کنگ همراه بود، اما ممکن است کنگی که حالا کاملا استراحت کرده کمی بیشتر مشتاق مبارزه باشد. این مبارزه می‌تواند در صورت ساخت قسمت دوم گودزیلا در برابر کنگ اتفاق بیافتد یا این که به صورت یک نبرد جزئی در فیلم‌های آینده مانسترورس باشد.

یاماتا نو اوروچی (Yamata no Orochi)

تایتان‌ها

در افسانه‌های ژاپنی، یاماتا نو اوروچی اژدهایی ترسناک و هشت‌سر است. این‌که آیا مانسترورس از او استفاده خواهد کرد یا نه مشخص نیست اما مایک داوتری کارگردان پادشاه هیولاها در اینستاگرام تایید کرد که از موجودی هشت سر در فیلم استفاده خواهد کرد. صرف نظر از این‌که این موجود چیست، این هیولای چند‌سر به خوبی می‌تواند موجبات ترس و وحشت را فراهم آورد. به سختی می‌توان تصور کرد که او به اندازه گیدورا قدرتمند باشد اما ممکن است این توان را داشته باشد که بتواند به خوبی با گودزیلا مبارزه کند.

تایفون (Typhon)

تایتان‌ها

یاماتا نو اوروچی تنها تایتان و اژدهای شیطانی و چند‌سر مانند گیدورا نیست. هیولایی که حتی ممکن است بیش از اوروچی سر داشته باشد، تایفون است. در متون یونان باستان، تایفون به عنوان یک هیولای مار مانند که دارای صد سر است، به تصویر کشیده شد. او در درگیری با زئوس، توسط یکی از صاعقه‌هایش شکست خورد. شهرت تایفون به عنوان یک موجود شرور عظیم و دشمن خدایان در اساطیر یونان ممکن است ارتباطی با عنوان کردن نام او در مانسترورس داشته باشد. تایفونی که نامش در فیلم پادشاه هیولاها آمد می‌تواند یک جانور بدذات باشد که به دشمنی با گودزیلا به پا می‌خیزد.

کویتزالکواتل (Quetzalcoatl)

تایتان‌ها

آزتک‌ها از کویتزالکواتل به عنوان یک مار رنگارنگ و پر‌دار یاد کرده‌اند. اگر این توصیف به نظرتان آشنا می‌رسد، به دلیل هم‌خوانی نزدیک آن به ویژگی‌های واربتس در گودزیلا در برابر کنگ است. این شباهت می‌تواند اتفاقی باشد یا می‌تواند نشانه آن باشد که پادشاه دیده نشده هیولاهای تایتان از پرو، خود یک واربت است. در این صورت، او نیز می‌تواند موجودی شرور باشد که هم به انسان و هم به تایتان‌های دیگر (از جمله گودزیلا) حمله می‌کند.

موکله-امبمبه (Mokele-Mbembe)

تایتان‌ها

یک صفحه نمایش در فیلم پادشاه هیولاها، مرکز سلطنتی در سودان را نشان می‌داد که در آن یک تایتان به نام موکله-امبمبه تحت نظارت بود. متاسفانه آن قدر دود در تصویر زیاد بود که نمی‌شد دید او چه شکلی است. از آن‌جا که او در نسخه‌ی داستانی فیلم با جزئیات کامل توصیف شده، دیگر مانند آبادون، اوروچی یا بقیه‌ی هیولاها یک موجود راز‌آلود و اسرار‌آمیز نیست. گفته می‌شود که او یک فیل عظیم، بی‌گوش و دارای دو دم و یک بدن تنومند و یک پوزه تمساح‌ مانند است که پوزه او با هزاران دندان تیز پوشانده شده. در کتاب‌های داستانی او حتی با خشونت تمام، تعدادی انسان را می‌بلعد. با این توصیفات، موکله-امبمبه می‌تواند موجودی باشد که برای به دست آوردن مقام آلفا دندان تیز کند.

رودان (Rodan)

تایتان‌ها

رودان اولین موجودی بود که در پادشاه هیولاها در برابر گودزیلا سر تعظیم فرود آورد و نشان داد که می‌تواند یک نیروی وفادار نسبت به آلفا باشد اما فیلم گودزیلا در برابر کنگ ثابت کرد که این نشان دادن احترام، ممکن است به آن معنی که تصور می‌شد نباشد. برخی تایتان‌ها مانند سیکلا این حرکت را برای مراقبت از خود انجام دادند و یکی از تایتان‌هایی که می‌تواند در این زمره قرار بگیرد رودان است. خالی کردن پشت گیدورا بلافاصله پس از باختن او و تغییر جهت به سمت گودزیلا ممکن است به این معنی باشد که او در واقع عمیقا به هیچ کس وفادار نیست. همه علائم نشان می‌دهد که رودان در واقع همانند حزب باد است. اگر او به این نتیجه برسد که می‌تواند گودزیلا را واقعا از پا درآورد، احتمالا برای به دست آوردن مقام آلفا اقدام کند.

منبع: Screenrant

نوشته تایتان‌هایی که می‌توانند گودزیلا را به چالش بکشند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala