از زمان اکران این فیلم در سینما و دیزنی پلاس در ۲۸ می ۲۰۲۱، مخاطبان در فکر هستند که چگونه کروئلا با بازی اما استون ممکن است به یک شرور بد‌ذات در کلاسیک دیزنی تبدیل شود. خود فیلم با نشان دادن ارجاعات برجسته از لایو‌اکشن اقتباسی فیلم ۱۰۱ سگ خالدار دیزنی از جمله پلاک شیطانی کروئلا و تولد پنگو و پردیتا، به زیبایی پایان می‌یابد. با این که کروئلا دارای اشارات زیاد به فیلم اصلی است اما داستان شخصیت را در جهتی مخالف با آن‌چه انتظار می‌رفت پیش می‌برد.

  • منتقدان درباره‌ی فیلم کروئلا با بازی اما استون چه می‌گویند؟
  • ۱۵ فیلم لایو اکشن دیزنی که بعد از کروئلا پخش خواهند شد
  • کروئلا؛ هفته‌ی مد لندن، سگ‌های خالدار و اما استون که می‌درخشد

در حقیقت، کریگ گیلسپی، کارگردان فیلم که از قبل با فیلم‌های لارس (Lars) و دختر واقعی (the Real Girl) و من، تونیا (I, Tonya) شناخته می‌شد، یک نوع ضد قهرمان را خلق می‌کند. کروئلا و به طور پیش فرض استلا، شخصیتی بسیار دوست داشتنی است که مخاطبان به راحتی می‌توانند با او همدلی کنند. این مسئله معمولا در مورد شخصیت‌هایی که ظلم بر آنان شده و قصد انتقام گرفتن دارند، وجود دارد. تغییر شخصیت کروئلا به خوبی اتفاق می‌افتد، زیرا مخاطبان ماموریت او را برای انتقام قتل مادرش می‌پذیرند و بسیاری از کارهای شیطنت‌آمیزی را که او انجام می‌دهد، درک می‌کنند. این شخصیت، همان چیزی است که او هنگام استفاده از لباسی که ظاهرا از پوست سگ خالدار ساخته شد، آن را بروز می‌دهد.

بدون کوچک‌ترین بررسی، افراد به سرعت به دلیل قتل سگ‌ها نسبت به او جبهه می‌گیرند، در حالی که سگ‌ها در حقیقت سالم و سرحال هستند. در واقع آن‌ها بیش از همیشه در امنیت هستند و در نقطه پایانی فیلم شاهد هستیم که رابطه سگ‌ها با کروئلا حتی بیشتر از صاحب‌شان، بارونس است. در نتیجه، با توجه به علاقه کروئلا به سگ‌ها و عدم وجود کدورت بین آن‌ها، احتمال ساخت دنباله‌ای اقتباسی از ۱۰۱ سگ خالدار بعید به نظر می‌رسد. دنباله به معنای ادامه داستان این شخصیت‌ها است و این دنباله به هیچ وجه شامل دزدیدن سگ‌ها توسط کروئلا و کندن پوست آن‌ها نخواهد بود.

شاید قوی‌ترین دلیل بر عدم وجود دنباله، در پس تولد پنگو و پردیتا و کادوی کروئلا به سگ‌ها باشد. این توله سگ‌ها نه تنها خواهر و برادر نیستند بلکه از حیوانات خانگی خود کروئلا ناشی می‌شوند. تصور این‌که توله سگ‌های کروئلا، ناگهان در عرض چند سال قربانی جنایات او شوند، دور از ذهن است. خوشبختانه گرچه ممکن است توله سگ‌ها در معرض خطر تبدیل شدن به لباس توسط کرولا نباشند اما به احتمال زیاد به نوعی در کروئلا ۲ حضور خواهند داشت.

کروئلا در قسمت دوم، احتمالا مسیر قسمت اول را دنباله می‌کند و به طور قطع، او و پسران برای انتقام‌گیری برخواهند خاست یا شاید یک رقیب جدید وارد داستان شود. در هر صورت بدیهی است که دیزنی تصمیم گرفته است تا بیش از سگ‌ها، بر انسانیت کروئلا و داستان او تمرکز کند. اگر این‌گونه نبود، دیزنی به جای دنباله كروئلا، ساخت ۱۰۱ سگ خالدار را اعلام می‌كرد. تنها راهی که کروئلا می‌تواند در یک اقتباس از ۱۰۱ سگ خالدار ظاهر شود، این است که محوری‌ترین نقش را داشته باشد.

همیشه این احتمال وجود دارد که کروئلا ۲ بخشی از روایت اصلی فیلم اول خود را دنبال کند، به گونه‌ای که قهرمان داستان، خودش باشد. کروئلا مفهوم عمومی شخصیت شرورش را با تصورات غلط و اغراق آمیز همراه کرد، به خاطر همین بود که  عموم بر این باور بودند که شخصیت اصلی ممکن است به یک شرور سگ‌کش تبدیل شود. با توجه به این تفاسیر،  شاید امکان حضور عناصر اصلی ۱۰۱ سگ خالدار در کروئلا وجود داشته باشد. چه این اتفاق بیافتد یا خیر، به این معنی نیست که یک اقتباس از ۱۰۱ سگ خالدار ساخته خواهد شد.

منبع: Screenrant

نوشته با ساخت کروئلا ۲ احتمالا ۱۰۱ سگ خالدار تولید نمی‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala