تا چند سال پیش کسی فکرش را نمی‌کرد که شرکت سامسونگ بتواند در هر زمینه‌ای فعالیت کند. حتی در حوزه‌هایی که شرکت‌هایی مثل اینتل در آن حضور دارند. براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از طرف سازمان Nomura Securities سامسونگ توانسته جایگاه شرکت اینتل در زمینه تولید پردازنده را به خودش اختصاص دهد. اکنون این شرکت کره‌ای به عنوان بزرگ‌ترین پردازنده‌ساز دنیا شناخته می‌شود. شرکت اینتل نزدیک به یک دهه بود این جایگاه را در اختیار داشت و حالا سامسونگ آن را به دست آورده است. در این اطلاعات گفته شده که سامسونگ در سه ماهه گذشته توانسته ۱۵ میلیارد دلار نیم‌رسانا یا semiconductor  تولید کند. این در حالی است که اینتل تنها ۱۴٫۱ میلیارد دلار نیم‌رسانا فروخته بود.

شرکت سامسونگ برای گوشی‌های و محصولات مختلف پردازنده تولید می‌کند و از آن‌ها در گوشی‌های خودش قرار می‌دهد. این اقدام باعث شده که در سه سال گذشته سامسونگ درامد زیادی به دست بیاورد. حتی گفته شده درآمد این شرکت از درامد دیگر شرکت‌های فعال در حوزه ساخت پردازنده بیشتر بوده است.

این آمار باعث شد تا سامسونگ سرمایه‌گذاری روی بخش ساخت پردازنده‌های خودش را بیشتر کند. براساس اطلاعات منتشر شده این شرکت بیش از ۱۸ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند جایگاه شماره ۱ خودش را حفظ کند. باید به این موضوع اشاره کنیم که این سرمایه‌گذاری سامسونگ بیش از پیش به نفع گوشی‌های این شرکت خواهد بود. آن ها می‌توانند جدیدترین تکنولوژی‌های خودشان را روی گوشی‌های سری S و دیگر محصولات‌شان قرار دهند.

منبع: ‌ koreatimes

منبع متن: digikala