اگر درآمد سال گذشته تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل صرفا بر مبنای دریافتی او به عنوان حقوق مشخص شود، با رقم چندان عجیب و غریبی مواجه نمی‌شویم. این رقم که ۸٫۷۵ میلیون دلار (حدود ۳۳ میلیارد تومان) است در میان مدیران عامل شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک رقم چندان بالایی محسوب نمی‌شود و تیم کوک در فهرست درآمد مدیران شرکت‌های بزرگ این حوزه در رتبه‌های آخر جدول قرار می‌گیرد.

با این حال اگر بخواهیم رقم واقعی درآمد تیم کوک را بررسی کنیم باید به ۱٫۲۶ میلیون سهمی که سال ۲۰۱۱ به عنوان پاداش به وی داده شد توجه کنیم. سهامی که درآمد بی‌حد و حسابی برای او به ارمغان آورده‌اند و در عمل باعث شدند کوک امسال پردرآمدترین مدیرعامل شرکت‌های بزرگ آمریکایی باشد.

طبق برخی قواعد بخشی از این سهام پاداش داده شده به تیم کوک به این موضوع وابسته است که بازگشت سرمایه سهام‌داران اپل در یک دوره سه‌ساله به میزان مشخصی برسد یا نه. با توجه به اینکه ارزش سهام اپل ظرف سه سال گذشته توانسته این شرط تعیین شده را محقق کند، تیم کوک سال پیش رقم قابل توجهی پول به جیب زد، رقمی که فقط در سال ۲۰۱۶ به ۱۴۵ میلیون دلار (حدود ۵۵۰ میلیارد تومان) می‌رسد.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که رتبه دوم جدول پردرآمدترین مدیران ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا به رید هستینگز، مدیر عامل شرکت نت فلیکس اختصاص یافت. مجموعه درآمدهای هستینگز در سال گذشته به ۱۰۶ میلیون دلار (حدود ۴۰۲ میلیارد تومان) رسید، رقم بالایی که بیشتر تحت تاثیر موفقیت‌های اخیر شرکت نت‌فلیکس است.
منبع: Bloomberg

منبع متن: digikala