طبق شایعات ممکن است دو گوشی هوشمند جدید شرکت سونی در اواخر تابستان امسال در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ رونمایی شوند. در حال حاضر این دو گوشی را با شماره مدل‌های‌شان می‌شناسیم: مدل‌های G8341 و G8441.

در گزارش‌های پیشین اعلام شده بود دو گوشی جدید سونی با نام‌های Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact روانه بازار می‌شوند. گفته شده که احتمالا هر دوی این مدل‌ها، سخت‌افزارهای یکسانی دارند اما صفحه‌نمایش این دو گوشی با یکدیگر متفاوتند.

حال اطلاعات جدید درباره یکی از این گوشی‌های اکسپریا که با نام G8441 شناخته می‌شود از طریق منابع چینی به بیرون درز کرده است. این گوشی اخیرا در بنچمارک AnTuTu دیده و بعضی از ویژگی‌های سخت‌افزاری آن برای‌مان مشخص شده است.

طبق این اطلاعات مدل G8441 با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کار می‌کند. براساس بنچمارک این مدل صفحه‌نمایش HD دارد گرچه شایعات ادعا می‌کنند مدل G8441 صفحه‌نمایشی FHD دارد. شاید کمی عجیب به نظر برسد که شرکت سونی در بازار رقابتی فعلی که صفحه‌نمایش در آن جایگاهی مرکزی پیدا کرده، صفحه‌نمایشی با کیفیت HD روانه بازار کند.

بخش‌های دیگر بنچمارک نشان می‌دهند مدل مورد بررسی ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی دارد. در عین حال مشخص شده که باید انتظار وجود دو دوربین ۸ مگاپیکسلی را در این گوشی‌ بکشیم. البته هنوز مشخص نیست این دو دوربین یک دوربین دوتایی در پشت گوشی‌اند یا یک دوربین پشتی در کنار یک دوربین سلفی.

البته وجود دو دوربین ۸ مگاپیکسلی در این بنچمارک جدید هم اصلا طبیعی به نظر نمی‌رسد. اصولا سونی علاقه‌ خاصی به استفاده از دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا دارد و بسیار عجیب به نظر می‌رسد که این رویه تغییر کرده باشد.

نهایتا به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی رده‌بالای جدید سونی با اندروید ۸٫۰٫۰ به بازار می‌آید. موضوعی که خود به هیجان‌انگیزتر شدن آن می‌افزاید.

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala