این روش تا حدود بسیاری موفقیت‌آمیز بود و وانداویژن و شاهین و سرباز زمستان چندین نامزدی جایزه امی به دست آوردند و هم‌چنین بینندگان بسیاری را از طریق دیزنی‌پلاس جذب نمودند.

  • لوکی رکورد پربیننده‌ترین سریال دیزنی پلاس را شکست
  • چه اتفاقی برای بیوه‌ی سیاه و هاوک‌آی در بوداپست افتاد؟
  • ۵ ابرقهرمان مارول که در «یک مکان ساکت ۲» زنده می‌مانند (و ۵ تا که می‌میرند)

با این سابقه درخشان، جای تعجب است که مارول تصمیم گرفته تا بیشتر سریال‌های خود را محدود کند. قبلا تایید شده است که فصل ۲ وانداویژن ساخته نخواهد شد و داستان شاهین و سرباز زمستان احتمالا در فیلم کاپیتان آمریکا ۴ ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، لوکی تنها سریال مارول است که به طور رسمی اعلام شده که فصل ۲ دارد.

در این‌جا داستان مجموعه‌ها، عامل تعیین‌کننده است. وانداویژن در مورد آسیب و رنج اسکارلت ویچ بود و او تصوری ایده‌آل برای خود ساخت تا درد شخصی‌اش را از بین ببرد. هنگامی که درگیری او با آگاتا هارکنز حل شد و ساکنان وست‌ویو آزاد شدند، سریال به سرانجام مطلوب خود رسید. این روایت یک پیش‌فرض جذاب برای یک سریال بود و به صورت طبیعی به گونه‌ای نبود که به فصول دیگر تعمیم داده شود. به همین ترتیب، شاهین و سرباز زمستان نیز تا حدودی روایتی سربسته داشت و بیشتر حول تلاش سم برای به دست آوردن جایگاه کاپیتان آمریکا خلاصه می‌شد.

از نظر مفهوم و مضمون، این سریال نسبت به وانداویژن پتانسیل بیشتری برای ادامه در فصل ۲ داشت اما در پایان قسمت آخر با معرفی سم به عنوان کاپیتان آمریکای جدید به نقطه نهایی خود رسید. همان‌طور که سرنوشت سم در کاپیتان آمریکا ۴ ادامه پیدا می‌کند، اسکارلت ویچ نیز در دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی ظاهر خواهد شد.

در مقابل، لوکی پایان بازتری دارد و در قسمت آخر آن، جدول زمانی به تعداد زیادی واقعیت تقسیم می‌شود که هشداری برای وقوع یک جنگ چندجهانی است. برخی از خطوط داستانی فصل ۱ لوکی در فیلم‌های مارول مورد بررسی قرار می‌گیرند اما این سریال فقط قسمت کوچکی از داستان خود را روایت کرده است. چندین موضوع وجود دارند که باید حل شوند که برخی از آن‌ها شامل شخصیت‌های اصلی لوکی هستند. گفته می‌شود تام هیدلستون در فیلم دکتر استرنج حضور خواهد  داشت اما این فیلم به تنهایی قادر به ادامه تمام خطوط داستانی طولانی لوکی نیست، چرا که در واقع فصل ۱ لوکی آغازی برای یک قصه بلند بوده است.

این رویکردهای متفاوت در سریال‌ها نشان از با برنامگی مارول دارد. با استفاده از تلویزیون پخش سنتی، دشوار است تا یک سریال با اهداف تبلیغاتی، بیش از یک فصل ادامه داشته باشد اما در دیزنی‌پلاس، مارول این آزادی را دارد آن‌طور که می‌خواهد داستان را پیش ببرد. علاوه بر این، دیزنی‌پلاس هرگز نباید وابسته به یک برنامه خاص باشد. در حال حاضر، مارول به اندازه کافی، یک نام تجاری بزرگ است که می‌تواند از هر شخصیتی، فیلم بسازد و این استودیو در حال حاضر، چندین برنامه دیگر برای پخش در دیزنی‌پلاس در دستور کار دارد. حتی اگر سریال‌هایی مانند هاوک‌آی و شی‌هالک فصل دومی نداشته باشند، همیشه محتوای جدیدی از مارول وجود خواهد داشت تا مخاطبان را درگیر خود کند.

منبع: Screenrant

نوشته چرا لوکی بر خلاف سایر سریال‌های مارول فصل ۲ دارد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala