یک مکان ساکت اثر جان کرازینسکی تحولی در ژانر وحشت و علمی‌تخیلی بود که در آن، یک خانواده نیویورکی از دنیایی با هیولاهای حساس به صدا جان سالم به در بردند. خانواده ابوت حتی قبل از حمله بیگانگان، به دلیل ناشنوایی دخترشان، به زبان اشاره تسلط داشتند و به همین خاطر، بیشتر از باقی مردم، در بقا موفق بودند.

  • زور فیلم‌های کمدی و موزیکال هم به یک مکان ساکت ۲ نرسید (باکس آفیس هفته)
  • ۵ ابرقهرمان مارول که در «یک مکان ساکت ۲» زنده می‌مانند (و ۵ تا که می‌میرند)
  • دنباله‌ی فیلم ترسناک یک مکان ساکت رکورددار دوران کرونا شد

اولین فیلم یک مکان ساکت، اطلاعات مبهمی در مورد چگونگی و زمان حضور بیگانگان بر روی زمین دارد و بیشتر سرنخ‌ها از بریده‌های روزنامه جمع آوری‌شده توسط لی (کرازینسکی) قابل مشاهده است اما قسمت دوم، بیشتر حفره‌ها را پر می‌کند و در سکانس ابتدایی فیلم، فلش‌بکی به نمایش گذاشته می‌شود که لحظه‌ فرود هیولاها و حمله به شهر نیویورک را نشان می‌دهد. کرازینسکی قبلا تایید کرده است که قسمت سوم این مجموعه، تولید خواهد شد و امید است تا میزان تاثیرگذاری این موجودات بر جهان و ملل مختلف، در آن بررسی شود.

جای سوال است که با وجود حضور این هیولا‌ها در سراسر زمین، روزنامه‌ها چگونه در روزها و هفته‌های پس از حضور آن‌ها، منتشر می‌شوند، به ویژه با توجه به این‌که چاپ روزنامه، یک صنعت کاملا پر سر و صدا است. با این وجود، مقالات روزنامه‌ها، اطلاعیه‌ها و گزارش‌های دست اول آن‌ها، همه مکان‌هایی را که هیولا‌ها در آن‌جا حضور داشتند نشان می‌دهد.

یک مکان ساکت

نیوانگلند، ایالات متحده آمریکا

اولین برخورد با بیگانگان در طول فیلم در منطقه نیوانگلند تجربه شد. خانواده ابوت در حومه نیویورک زندگی می‌کنند و در اولین روز این شرایط آخرالزمانی، شهر آنها بلافاصله پس از مشاهده شهاب سنگی در آسمان، توسط این بیگانگان مورد تهاجم قرار می‌گیرد. وقتی ریگان ابوت وارد زیرزمین می‌شود، یک دیوار پر از اطلاعاتی درباره این شرایط خاص می‌بیند که دارای علائمی ویژه است و روی آن نوشته شده: بوستون: ۱۹:۵۸. این سرنخ نشان می‌دهد که یا دو شهاب سنگ به نیوانگلند برخورد می‌کند یا شهاب سنگی که ابوت‌ها دیده‌اند، در واقع در جایی دورتر در بوستون و در ماساچوست سقوط کرده است.

شانگهای، چین

سکانس اولیه یک مکان ساکت ۲ با حضور لی در داروخانه آغاز می‌شود، جایی که او اخبار و تصاویری را درباره سقوط شهاب سنگی مرموز در شانگهای چین مشاهده می‌کند. این سکانس  تنها چند دقیقه قبل از حمله هیولاها به نیوانگلند نشان داده می‌شود و بنابراین شانگهای احتمالا اولین مکانی بوده است که بیگانگان به آن‌جا هجوم بردند.

مکزیک

اگرچه نام این کشور در جدول زمانی تخته سفید نیست اما بریده روزنامه‌ای بر روی دیوار، از فرود شهاب سنگ این هیولاها در مکزیک خبر می‌دهد اما نام شهر آن معلوم نیست. تا قبل از سکانس اولیه یک مکان ساکت ۲، تصور می‌شد این کشور، اولین محل برخورد با این بیگانگان باشد.

دهلی نو، هند

لی در لیست خود نوشته است که هیولاها در دهلی نو در هند در ساعت ۱۹:۴۲ نیز فرود آمده‌اند. دهلی نو در بالای لیست قرار دارد و ممکن است اولین جایی باشد که هیولاها در آن، روی زمین فرود آمده‌اند.

سنگاپور

تنها پنج دقیقه پس از حمله هیولاهای بیگانه  به دهلی نو، این موجودات در ساعت ۱۹:۴۷ به سنگاپور نیز هجوم بردند. این بیگانگان به چندین کشور پرجمعیت آسیا حمله کردند و به نظر می‌رسد این قاره بیشتر از مناطق دیگر آسیب دیده است.

بوگوتا، کلمبیا

نوشته دیگری روی تخته سفید نشان می‌دهد که بیگانگان در بوگوتای کلمبیا نیز در ساعت ۱۹:۵۲ فرود آمدند، تنها چند ثانیه قبل از برخورد شهاب سنگ با بوستون. احتمالا تنها قاره پرجمعیتی که در امان می‌ماند، استرالیا است، زیرا هیچ کدام از فیلم‌ها هرگز به این کشور اشاره نمی‌کنند و در یک مکان ساکت ۲ بیان می‌شود که جزایر، هم‌چنان ایمن هستند.

مسکو، روسیه

با توجه به وسعت روسیه، عجیب است که بیگانگان در پرجمعیت‌ترین شهر آن فرود آمده اند، اگرچه ممکن است سر و صدای زیاد مسکو در مسیر پرواز، توجه آن‌ها را جلب کرده باشد. روی تخته سفید لی نوشته است که هیولاها در ساعت ۱۹:۵۴ در مسکوی روسیه فرود آمدند

لندن، انگلستان

آخرین مکان تایید شده در فیلم یک مکان ساکت، لندن است که یکی از شهرهای مناسب برای این موجودات حساس به سر و صدا محسوب می‌شود. به گفته لی، لندن محل اولیه فرود این هیولاها بر روی زمین بود. تخته سفید، زمان تهاجم به لندن را ۱۹:۴۹ نشان می‌دهد، یعنی تقریبا ۱۰ دقیقه قبل از هجوم به نیوانگلند.

منبع: Screenrant

نوشته یک مکان ساکت؛ تمام مکان‌هایی که هیولاها در آن‌جا بودند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala