شرکت Dish Network مدت‌ها است که تلاش می‌کند در ایالات متحده آمریکا وارد کسب و کار حوزه ارتباطات بی‌سیم (wireless) شود. این شرکت با بسیاری از فعالان بازار وارد گفتگو شد، گفتگوهایی درباره خرید، ادغام، معامله‌های خاص اما نهایتا همه این تلاش‌ها و گفتگوها با شرکت‌هایی مثل Sprint، T-Mobile و AT&T نهایتا به هیچ نتیجه بخصوصی نرسید.

حال این شرکت قصد دارد با شرکتی دیگر وارد گفتگو شود که خودش هم به حضور در کسب و کار بی‌سیم علاقه‌مند است؛ در واقع از شرکت آمازون حرف می‌زنیم.

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال شرکت‌های دیش و آمازون در حال گفتگو پیرامون شراکت و ورود به بازار تکنولوژی‌های ارتباطات بی‌سیم هستند.

در این مذاکرات بحث سرمایه‎‌گذاری آمازون روی یک شبکه تلفن همراه مطرح است که در آن از تکنولوژی‌های شرکت دیش استفاده شود.

البته طبق اطلاعاتی که فعلا به بیرون درز کرده، دو شرکت هنوز به توافق نهایی نزدیک نیستند و صرفا در حال بحث‌اند. بحث‌هایی که ممکن است به هر نتیجه احتمالی‌ای بینجامد.

گفته ‌می‌شود فعلا شراکت اتفاقی است که دو شرکت ترجیح ‌می‌دهند بین‌شان بیفتد و به دنبال ادغام، یا خرید دیش توسط آمازون، نیستند. احتمالا می‌دانید که شرکت آمازون اخیرا پول هنگفتی صرف خرید شرکت Whole Foods کرد تا با قدرت بیشتر بتواند بازار را کنترل کند.

دو شرکت هنوز به شکل رسمی درباره این مذاکرات اظهارنظر نکرده‌اند و برای دریافت هر اطلاعات بیشتری باید منتظر باقی بمانیم.

 

منبع متن: digikala