رایان گاسلینگ بازیگر با استعداد و درجه یکی است که بیش‌تر آثارش فضایی رئال و جدی دارند و در نگاه اول احتمال حضور او در فیلم‌های ابرقهرمانی مارول دور از ذهن است اما با نیم نگاهی به  فیلم‌های «رانندگی» (Drive) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) متوجه می‌شویم اتفاقا پتانسیل ایفای نقش‌های ابرقهرمانی را دارد.

جالب است بدانید گاسلینگ در سال ۲۰۱۴ می‌توانست با قبول پیشنهاد بازی در نقش دکتر استرنج وارد دنیای سینمایی مارول شود اما این اتفاق نیفتاد و بندیکت کامبربچ نقش را به دست آورد؛ بنابراین شاید اگر مارول این بار با پیشنهاد وسوسه‌انگیزتری به سراغ او برود بتواند آقای گاسلینگ را بالاخره به دنیای پرزرق‌وبرقش وارد کند.

در ادامه ۶ شخصیت کمیک‌های مارول که هنوز به فیلم‌ها و سریال‌ها وارد نشدند اما گزینه‌های بسیار مناسبی برای رایان گاسلینگ هستند را با هم بررسی می‌کنیم.

  • فیلم‌های مشترک اما استون و رایان گاسلینگ از بدترین تا بهترین

۶- گرگ نمای شبانه (Werewolf by Night)

گرگ نمای شبانه

بسیاری از مخاطبان، رایان گاسلینگ را با نقش‌های رئال و تا اندازه‌ای جدی به خاطر می‌آورند اما فراموش نکنید که او در آغاز حرفه‌ی بازیگری به آثار ترسناک علاقه‌ی ویژه‌ای داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سریال «آیا شما از تاریکی می‌ترسید» (Are You Afraid of the Dark) و فیلم سینمایی «فرانکشتاین و من» (Frankenstein and Me) اشاره کرد؛ با این اوصاف این ستاره‌ی کانادایی پتانسیل و تجربه‌ی کافی برای ایفای نقش یکی از شخصیت‌های کمیک‌های ترسناک مارول را دارد و این شخصیت کسی نیست جز جک راسل معرف به گرگ نمای شبانه.

سر و کله‌ی گرگ نمای شبانه برای نخستین بار در شماره‌ی دوم کمیک Marvel Spotlight در دنیای مارول پیدا شد. این شخصیت سیر تحولات بسیار جالبی دارد. ماجرا از این قرار است که جک راسل که پسر ظاهرا نرمال و آرامی است با رسیدن به سن ۱۸ سالگی متوجه می‌شود که طبق یک نفرین خانوادگی با کامل شدن ماه به موجود عجیب و ترسناکی به نام گرگ نما تبدیل می‌شود.

او ابتدا هیچ کنترلی روی این موجود ندارد و به همین دلیل هم برای آسیب نزدن به بقیه منزوی می‌شود اما کم‌کم کنترل اوضاع را در دست می‌گیرد و می‌تواند هر وقت که دوست داشت به گرگ نما تبدیل شود و از همه مهم‌تر منطق و عقلانیت را هم از دست ندهد. جک با کمک به بسیاری از ابرقهرمان‌های مارول به شخصیتی تاثیرگذار تبدیل می‌شود.

مارول تصمیم گرفته اقتباس از کمیک‌های ترسناکش را آغاز کند که احتمالا با استقبال خوبی هم مواجه شود. گرگ نمای شبانه یکی از شخصیت‌هایی است که به زودی به دنیای تصویر راه پیدا می‌کند و احتمالا نخستین حضورش در سریال «شوالیه‌ی ماه» (Moon Knight) خواهد بود؛ بنابراین اگر این شخصیت نظر مثبت مخاطبان را جلب کند، برای حضور در دنیای سینمایی مارول پتانسیل زیادی دارد و رایان گاسلینگ قطعا گزینه‌ی مناسبی برای این نقش است.

  • ۹ شخصیت نتفلیکسی مارول که دوست داریم به دنیای سینمایی مارول بازگردند

۵- هرکول (Hercules)

هرکول

رایان گاسلینگ از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ ایفاگر نقش هرکول در سریال «هرکول جوان» (Young Hercules) بود و در مصاحبه‌های زیادی از این نقش به خوبی یاد می‌کند و آن را یکی از نقاط قابل‌احترام کارنامه‌ی بازیگری‌اش می‌داند؛ بنابراین اگر مارول با پیشنهاد بازی در نقش هرکول به سراغ او برود، بعید است با پاسخ منفی مواجه شود.

هرکول یکی از اساطیر یونانی است که اتفاقا هم در کمیک‌های دی سی و هم در کمیک‌های مارول حضور پررنگی دارد. او پسر زئوس (خدای خدایان) است و یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های مارول به حساب می‌آید. از قدرت بدنی او همین بس که از ثور و هالک قدرتمندتر است!

مارول برای نخستین بار با فیلم سینمایی «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) سراغ شخصیت‌های اساطیری رفت و راسل کرو در نقش زئوس ظاهر شد؛ پس اگر بخواهد همین روند را ادامه دهد اصلا بعید نیست که سر و کله‌ی پسر تنومند زئوس هم در دنیای سینمایی مارول پیدا شود.

در هر صورت حضور هم زمان ثور (کریس همسورث) و هرکول (با حضور احتمالی رایان گاسلینگ) چیزی نیست که طرفداران پروپاقرص این جهان پرزرق‌وبرق بتوانند از آن چشم‌پوشی کنند.

۴- داینامیک من (Dynamic Man)

داینامیک من

گاسلینگ در سال‌های اخیر ترجیح می‌دهد در نقش‌های مکملِ پر جزئیات حضور داشته باشد اما به این معنا نیست که از حضور در نقش‌های اصلی فیلم‌های پرفروش لذت نمی‌برد. او با بازی در «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) به عنوان یکی از موفق‌ترین بلاک باسترهای علمی- تخیلی، ثابت کرد اتفاقا از پس ایفای نقش شخصیت‌های نامعمول به خوبی برمی‌آید و گزینه‌ی مناسبی برای تسخیر گیشه است.

او در این فیلم ایفاگر نقش ربات انسان نمایی به نام بلید رانر بود که وظیفه داشت هم نوعان فرسوده و از رده خارجش را از بین ببرد. با این اوصاف گاسلینگ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای ایفای نقش یکی از اندرویدهای کمیک‌های مارول باشد؛ ربات انسان نمایی به نام داینامیک من که در ابتدا تصور می‌کرد یک انسان معمولی با قدرت‌های فرا طبیعی است اما کم‌کم متوجه می‌شود یک ربات با قدرت‌های ویژه است.

داینامیک من به خودی خود نقش جذاب و پیچیده‌ای است و بدون شک با حضور گاسلینگ، از آن چیزی که باید بهتر هم می‌شود.

  • ۹ بازیگر مارول که لیاقت بازی کردن شخصیت‌های جدید را دارند

۳- نوا (Nova)

نوا

رایان گاسلینگ با «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) ثابت کرد به حضور در فیلم‌های علمی- تخیلی علاقه‌مند است. بسیاری از مخاطبان دوست دارند ببینند آیا این علاقه را به سطح کهکشانی می‌رساند یا نه!

ریچارد رایدر ملقب به نوا یکی از جذاب‌ترین ابرقهرمان‌های مارول است که تاکنون شانس حضور در فیلم‌های سینمایی را نداشته. این شخصیت یکی از اعضای پلیس بین کهکشانی معروف به سپاه نوا یا نوا کورپس است که پس از کشته شدن سایر اعضای گروه، قدرت آن‌ها را هم به دست می‌آورد و حالا باید به عنوان ارتش تک‌نفره عدالت را در سراسر کهکشان برقرار کند.

طرفداران مارول سال‌هاست که منتظر حضور نوا در MCU هستند اما از آنجایی که این شخصیت باید در مجموعه فیلم‌های نگهبانان کهکشان ظاهر شود و جیمز گان هم به عنوان کارگردان تا به حال علاقه‌ای به استفاده از او نداشت، نوا شانس حضور در این دنیای سینمایی را از دست داد.

قسمت سوم نگهبانان کهکشان در آستانه‌ی ساخت است و خبرهایی مبنی بر حضور شخصیت نوا هم به گوش می‌رسد. در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد جیمز گان باید برای انتخاب بازیگرِ شخصیت نوا به صورت جدی به رایان گاسلینگ فکر کند.

۲- آقای شگفت‌انگیز (Mister Fantastic)

آقای شگفت‌انگیز

فیلم «نخستین انسان» (First Man) نخستین حضور گاسلینگ در نقش یک فضانورد بود و حالا مارول می‌تواند از این تجربه بهره ببرد و یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌هایش را به او بسپارد.

گاسلینگ در نخستین انسان ایفاگر نقش نیل آرمسترانگ نخستین فضانوردی است که روی کره ماه پا گذاشت. این شخصیت دو ویژگی مهم داشت؛ در وهله‌ی اول یک فضانورد باهوش و علاقه‌مند به علم بود که در این راه از انجام هیچ کاری دریغ نکرد و دوم یک مرد خانواده‌ی تمام‌عیار که کارش مانع از بروز مهارت‌های اجتماعی‌اش شد. هر دوی این ویژگی‌ها در آقای شگفت‌انگیز مارول هم وجود دارد.

دکتر رید ریچاردز برای نخستین بار در شماره‌ی اول کمیک چهار شگفت‌انگیز در سال ۱۹۶۱ ظاهر شد. او دانشمندی خبره و باهوش‌ترین انسان کره زمین است که اختراع کردن از علایق ویژه‌ی او است. ریچارد به همراه سه دوست دیگرش در موشک ابداعی‌اش در معرض اشعه‌ی کیهانی قرار می‌گیرند و جهش پیدا می‌کنند و این گونه می‌شود که گروه چهار شگفت‌انگیز به وجود می‌آید. او بعد از جهش بسیار منعطف و به آقای شگفت‌انگیز معروف می‌شود.

داستان چهار شگفت‌انگیز پیش‌تر در سینما به تصویر کشیده شد اما مارول قصد دارد این فیلم جذاب را بازسازی کند. آقای شگفت‌انگیز به عنوان سردسته‌ی چهار شگفت‌انگیز، یکی از مهم‌ترین نقش‌هایش است که باید به بازیگری با تجربه سپرده شود و رایان گاسلینگ قطعا گزینه‌ی مناسبی برای ایفای این نقش است.

  • ۷ فیلم مارول که طبق فرمول مارول ساخته شدند (و ۷ فیلم که از آن منحرف شدند)

۱- راننده (The Driver)

راننده

وقتی داشتم در کمیک‌های مارول به دنبال شخصیتی می‌گشتم که مناسب رایان گاسلینگ باشد اصلا فکر نمی‌کردم با شخصیتی مواجه شوم که دقیقا مشابه «رانندگی» (Drive) باشد. از آنجایی که او از پس ایفای یکی از خونسردترین راننده‌های فیلم‌های اکشن به خوبی برآمد و به عنوان یکی از راننده‌های سینمایی در ذهن طرفداران ماندگار شد، برای ایفای این نقش هم گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

راننده یکی از شخصیت‌های کمیک‌های مردان ایکس است. او یک انسان سایبرنتیک است که برای موتور پشتیبانی زیرزمینی جهش‌یافته‌ها (the Mutant Underground Support Engine) کار می‌کند و در ماموریت‌های خطرناک مسئولیت رانندگی را بر عهده دارد.

در هر صورت ممکن است مارول دوباره به سراغ ساخت کمیک‌های مردان ایکس برود و حتی آن را به MCU وارد کند. در این صورت اگر قرار باشد از شخصیت راننده استفاده شود، گاسلینگ گزینه‌ی مناسبی است.

لیست پیشنهادی ما به پایان رسید، به نظر شما رایان گاسلینگ مناسب ایفای چه نقش‌های دیگری در دنیای سینمایی مارول است؟

نوشته ۶ شخصیت مارول که رایان گاسلینگ باید نقش‌شان را بازی کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala