با معرفی ابرقهرمانی جدید به نام شانگ چی که سیمو لیو نقش وی را بازی می‌کند، سبک مبارزه‌ای کونگ فو برای اولین بار وارد دنیای مارول شد اما فیلم به هیچ وجه عنوانی مستقل نیست.

  • چرا فیلم شانگ چی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خیلی بدی دارد؟
  • چرا ساخت فیلم شانگ‌ چی از مارول ۲۰ سال زمان گرفت؟
  • منتقدان درباره‌ی فیلم شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه چه می‌گویند؟

با این‌که شخصیت شانگ چی هیچ ارتباطی با انتقام جویان یا دیگر قهرمانان مارول ندارد اما اولین فیلم او نشانه هایی قابل توجه از دنیای مارول مانند بشکن معروف تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت، بیوه سیاه از اتاق قرمز، نمایندگان انتقام جویان و موارد دیگر به همراه داشت. طرح کلی فیلم در واقع بر اساس پروژه‌ی ناتمام سه گانه‌ی مرد آهنی است که سازمان شرور ده حلقه و عروسک خیمه ‌شب بازی آن‌ها ترور اسلاتری (بن کینگزلی) در آن حضور داشتند. مارول با شانگ چی به تمامی سوالات بی‌پاسخ طرفداران مانند نوع نگاه دنیای مارول به فرهنگ ماندارین پاسخی مناسب داد.

از سری مسائلی که شانگ چی به آن پرداخت ابومیشن، یکی از شخصیت‌های مارول بود که پس از اولین حضور لایو اکشن‌‌ در فیلم هالک شگفت انگیز ۲۰۰۸ هیچ اطلاعاتی از سرگذشت او وجود نداشت. حضور وونگ (بندیکت وونگ) در این فیلم نیز بسیار قابل توجه است زیرا حضور وی نشان دهنده‌ی ارتباط بسیار عمیق وقایع شانگ چی و دکتر استرنج ۲ است. در ادامه چگونگی بدل شدن دکتر استرنج ۲ به بزرگترین فیلم در فاز چهارم توسط اولین فیلم استاد کونگ فو را بررسی می‌کنیم.

دکتر استرنج ۲ پل ارتباطی فاز چهارم

دکتر استرنج

این فیلم به نوعی وقایع فیلم و سریال های فاز چهارم را به هم مرتبط می‌کند. نقش و قدرت واندا ماکسیموف با بازی الیزابت اولسن در فیلم های آینده بر اساس وقایع وانداویژن پایه ریزی شده است او در دنیای مارول با نام اسکارلت ویچ دارنده‌ی قدرت جادوی هرج و مرج معرفی شد. این موضوع اولین حلقه‌ی ارتباطی دکتر استرنج ۲ است. لوکی نیز به همان اندازه مهم است، او قوانین نحوه‌ی عملکرد چندجهانی و خط داستانی مارول را تغییر داد که ممکن است علت بخشی از درگیری‌ها در فیلم باشد. شخصیت He Who Remains (جاناتان ماژورز) به هرج و مرج چندجهانی به عنوان معلول آن اتفاقات اشاره کرده است.

سریال چه می‌شود اگر…؟ مارول شخصیت آتو (جفری رایت) را معرفی کرد که مشغول یافتن شخصیت های دیگر در جهان چندگانه مارول است. با توجه به این‌که چندین ماه به اکران دکتر استرنج ۲ مانده است، برخی معتقدند مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بخش اولیه یک داستان بزرگتر است. او قبل از پیوستن به نیرو های اسکارلت ویچ و هنگامی که سعی دارد با جادو مشکلات هویتی مرد عنکبوتی (تام هالند) را حل کند، درگیر یک فاجعه چندجهانی دیگر می‌شود. آنچه در فیلم اتفاق می‌افتد ممکن است پیش زمینه‌‌ی تهدیدی بزرگ‌تر باشد که استرنج در فیلم های خود با آن مبارزه خواهد کرد.

شانگ چی شانس دکتر استرنج ۲ را بالا می‌برد

همانند دو سریال لوکی و چه می‌شود اگر…؟ فیلم شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه در چندین صحنه‌ی فیلم مفاهیم چندجهانی مارول را با وقایع ده حلقه و تالو ترکیب می‌کند. است همان‌طور که در فیلم اشاره شد شانگ چی و همراهانش با رعایت دقیق دستورالعمل‌های موریس در پیچ‌وخم جنگل توانستند وارد جهان دیگری شوند. احتمالا دهکده سری تالو که در قلمرو یک جهان دیگر است و در آن راهی برای ورود به دنیای مارول وجود دارد. در صحنه‌ای یینگ نان (میشل یئو) برای توصیف جایی که شانگ چی از آن آمده عبارت جهان شما را به کار برد. این موضوع با کمیک‌ها هم مطابقت دارد، در صحنه‌ای از فیلم شانگ چی تالو در ابعاد یک دنیای کوچک به تصویر کشیده شد. به پیوند سرزمین تالو با چندجهانی در صحنه‌های میانی فیلم اشاره‌هایی شده است.

در جایی که وانگ می‌گوید سیگنال ناشناخته‌‌ی منتشر شده توسط سازمان ده حلقه در حال انعکاس در چندجهانی است، این موضوع مشخص می‌کند چیزی خارج از خط داستانی فیلم پیام را دریافت و پاسخ داده است که فیلم های آینده‌ی مارول به آن خواهد پرداخت. نکته‌ی دیگر این است که وقایع جهان قهرمانان مارول می‌تواند بر روند خطوط داستانی دیگر در چندجهانی تاثیر گذار باشد. سازمان ده حلقه و احتمالا دیگر سازمان‌ های پرقدرت در شانگ چی می‌توانند به جهان های دیگر سیگنال ارسال کنند که البته ممکن است تهدیداتی را برای جادوگر مطلق در فیلم دکتر استرنج ۲ ایجاد کنند.

حضور شخصیت‌ها در دکتر استرنج ۲

احتمالا یکی از شخصیت های شانگ چی در دکتر استرنج ۲ حضور خواهد داشت‌. حضور وانگ در شانگ چی و نقش آتی وی در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست احتمالا وی را در رکاب دکتر استرنج و اسکارلت ویچ قرار خواهد داد و آن‌ها قرار است با کمک هم جهان چندگانه را نجات دهند. او با شخصیت‌ هایی مانند کریستین پالمر (ریچل مک آدامز) و بارون موردو (چیوتل اجیوفور) که در فیلم دکتر استرنج بازخواهند گشت نیز همراه خواهد شد. دکتر استرنج ۲ وعده‌ی ترکیبی سرگرم کننده داده است که اگر طبق شایعات دنیای مارول فیلم بزرگی باشد، ساخت دنباله آن امری ضروری خواهد بود. شایعات حاکی از آن است که بازیگران اصلی سریال لوکی، از جمله شخصیت اصلی آن تام هیدلستون، سیلوی (سوفیا دی مارتینو) و موبیوس (اوون ویلسون) نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

تاثیر دکتر استرنج ۲ بر دنیای مارول

دکتر استرنج

روابط چند جانبه‌ی شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه با چندجهانی و ماجراهای وونگ، این فیلم را در قالب یکی از چهار پروژه‌ی انتقال دکتر استرنج ۲ به فاز چهارم قرار می‌دهد‌ و تلاش مارول برای ساخت هرچه سریع‌تر آن در مقایسه با باقی عناوین و سریال‌ها نشان دهنده‌ی اهمیت بسیار زیاد موضوع برای مارول است. همان‌طور که در پایان سریال لوکی نشان داده شد شرارت‌ها در چندجهانی می‌تواند بر همه چیز تاثیر داشته باشد، بنابراین دکتر استرنج ۲ می‌تواند تاثیری بزرگ بر دنیای مارول بگذارد. از آن‌جا که فیلم یک مشکل بزرگ با قابلیت ایجاد فاجعه‌ای چند وجهی در چندجهانی را در بطن خود دارد، ممکن است شاهد وقایعی همانند بشکن تانوس باشیم.

این اتفاقات می‌تواند با تشکیل تیمی جدید از قهرمانان مارول به رهبری استرنج رهبری روند داستان های مارول را به اوج خود برساند. احتمالا چندین شخصیت جدید دنیای مارول مانند آمریکا چاوز (خوچیتل گومز) در فیلم دکتر استرنج چندجهانی دیوانگی معرفی خواهند شد. باقی مسائلی که دنیای مارول در این فیلم فاز ۴ اشاره کرده است چندان مشخص نیست. ممکن است شخصیت‌های هیجان‌انگیز با خط داستانی های مختلف در طول فیلم با یکدیگر برخورد کنند و برای همیشه باقی بمانند.

منبع: Screenrant

نوشته فیلم شانگ چی شانس دکتر استرنج ۲ را برای تبدیل شدن به بزرگترین فیلم فاز چهارم مارول افزایش می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala