مشخص است که او دوستانی در دنیای مارول پیدا کرده است. لیست دوستان اسکات شامل دو بخش است، دوستان شخصیت قهرمانی و نجات دهنده‌ی جهان در فیلم و دوستان شخصیت مردمی او در زندگی شخصی‌اش. این دوستان چه ابرقهرمان باشند یا نباشند برای اسکات مایه‌ی خوشبختی است که چنین دوستانی همراه و مراقب او هستند.

  • چرا کمک دکتر استرنج به مرد عنکبوتی در فیلم «راهی به خانه نیست» منطقی است؟
  • ۷ فیلم مارول که طبق فرمول مارول ساخته شدند (و ۷ فیلم که از آن منحرف شدند)
  • دکتر استرنج ۲؛ هر آنچه درباره‌ی تاریخ انتشار، بازیگران و جزئیات دیگر فیلم می‌دانیم

۱۰. سم ویلسون

مرد مورچه‌ای

اسکات در نبرد برابر شخصیت شاهین نکات بسیاری برای تبدیل شدن به ابرقهرمان فراگرفته است. روبه‌رو شدن این دو در درگیری‌ها منجر به اتفاقاتی شده و در آخر باعث می‌شود احترام سم به اسکات بیشتر شود. در پایان فیلم مرد مورچه‌ای مشخص می‌شود که سم به دنبال اسکات است اما به جای مجازات وی او را در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به تیم کاپیتان آمریکا ملحق می‌‌کند. این دلیلی بزرگ بر اعتماد سم به اسکات است.

۹. استیو راجرز

مرد مورچه‌ای

هیچ‌کس به اندازه‌ی اسکات لانگ از دوست بودن با کاپیتان آمریکا خوشحال نیست. او به محض ملاقات با استیو راجرز علاقه‌ی زیاد خود را نشان داده و به شدت بی ‌دست‌وپا می‌شود. اما این علاقه‌ی اسکات برای پیوستن به تیم استیو در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی برای او احترام ویژه‌ای از سوی اعضا به ارمغان می‌آورد. از آن‌جا به بعد استیو و اسکات به دوستان وفاداری تبدیل می‌شوند که همیشه در مشکلات به کمک هم می‌آیند. از آزاد کردن اسکات توسط استیو تا پیشنهادات اسکات به استیو برای بازگردانی اثر بشکن تانوس این دو وقایع بسیاری را درکنار هم گذرانده‌اند.

۸. جیم پکستون

مرد مورچه‌ای

جیم شوهر همسر سابق اسکات و در واقع یکی از بهترین دوستان او است. در فیلم اول مرد مورچه‌ای، پکستون به عنوان افسر پلیس اسکات را جنایتکار بی‌پروایی می‌داند که دخترش را ناامید کرده است. اما شرایط حالا فرق کرده است. پکستون به مرور اسکات را در قالب قهرمانی واقعی می‌بیند و حتی او را از شر دردسرهای قانونی که برایش به وجود آمده است خلاص می‌کند. در فیلم مردمورچه‌ای و زنبورک این دو دوستانی نزدیک هستند، زمانی که پکستون او را می‌بیند محکم بغل کرده و از دیدن قابلیت‌های جادویی اسکات به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

۷. مگی لنگ

مرد مورچه‌ای

روابط اسکات با همسر سابقش مگی از دیگر مواردی بود که تنش‌ها در فیلم اول را بالا می‌برد و از یکی شدن آن‌ها ممانعت می‌کرد. مگی از دست رفتارهای مجرمانه‌ی اسکات خسته شده اما می‌داند که او هنوز یک مرد خوب و پدر دخترش کیسی لنگ است. زمانی که اسکات در فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک در حبس خانگی به‌ سر می‌برد مگی به شدت از او حمایت کرده و دلگرمی می‌دهد. او حتی با ماموران اف‌بی‌آی و مامور وو به خاطر فشاری که به شوهرش وارد می‌کنند برخورد می‌کند.

۶. دیو

مرد مورچه‌ای

اسکات بعد آزادی از زندان به گروهی از محکومین آزاد شده به نام دیسفانکشنال از جمله دیو می‌پیوندد. با وجود این‌که دیو در فیلم حضور چندانی ندارد اما واضح است که او و اسکات روابط بسیار خوبی باهم دارند. دیو به عنوان عضوی از این گروه به اسکات در ماموریت‌هایش کمک میکند و جو خوبی در گروه به وجود می‌آورد. زمانی که اسکات می‌خواهد وارد شغل امنیتی شود و دیو و دیگر اعضا در این مورد به او یاری می‌رسانند.

۵. کرت

مرد مورچه‌ای

کرت یکی دیگر از اعضای آددبال و عجیب‌ترین آن‌ها است. او همیشه در حال صحبت درباره‌ی جادو‌ها و غول‌های دنیای باستانی است‌، اما دوست خوبی برای اسکات است و هوای او را حتی در خطرناک‌ترین موقعیت‌ها نیز دارد. اسکات ممکن است مانند دیگران به خاطر رفتار عجیب‌وغریب کرت گیج شود اما او را شخصی باارزش از اعضای تیم می‌داند که مهارت بالایی در تکنولوژی دارد و جان او را در موقعیت‌های بسیاری نجات داده است.

۴. هالک

مرد مورچه‌ای

هالک احتمالا قوی‌ترین عضو انتقام‌ جویان است اما نیمه‌ی آرام او اجازه می‌دهد دوستانی هم داشته باشد. این موضوع هنگامی که تبدیل به هالک باهوش می‌شود و شخصیت مهربان‌تر بروس بنر ظاهر می‌شود بیشتر مشهود است. از این رو هالک با اسکات روابط دوستی خوبی دارد. هالک اسکات را به عنوان برادر کوچک‌تری نگاه می‌کند که باید مراقبش باشد، مواردی چون متقاعد کردن طرفداران برای گرفتن سلفی با اسکات یا زمانی که او تاکوی خودش را از دست می‌دهد و هالک سهم خودش را به او می‌دهد، نشان دهنده‌ی این توجهات است. در حقیقت این هدیه‌ی هالک به او یکی از بهترین صحنه‌های دنیای مارول است.

۳. هنک پیم

مرد مورچه‌ای

هنک با خلق‌وخوی بد و جوش آوردن در موقعیت‌های مختلف در دنیای مارول چندان شخصیت محبوب و حمایت‌گری نیست. روابط او با اسکات هم به خاطر توهین‌ها و سواستفاده‌های مکرر هنک خوب پیش نمی‌رود اما با گذشت زمان روابط استاد شاگردی خوبی بین هر دو نفر برقرار می‌شود. هرچند هانگ شخصیت روراستی ندارد اما مشخص می‌شود که واقعا مراقب اسکات است حتی اگر با هم مشکلات زیادی داشته باشند.

۲. هوپ ون داین

مرد مورچه‌ای

Marvel Studios’ ANT-MAN AND THE WASP
The Wasp/Hope van Dyne (Evangeline Lilly)
Photo: Film Frame
©Marvel Studios 2018

با توجه به رفتار اولیه‌ی او با اسکات، هوپ بسیار شبیه به پدرش است. او با پدرش بی‌ادب، بداخلاق و نامهربان است مخصوصا وقتی متوجه می‌شود پدرش برای ایفای وظایف مرد مورچه‌ای انتخاب شده است. اما او نیز مانند دیگران با این حقیقت روبه‌رو می‌شود که اسکات مرد خوبی است. هم‌چنان که اسکات و او در روابط دوستی و رفاقت پیش می‌روند، هوپ با عنوان زنبورک به وی پیوسته و باعث می‌شود دوستی بین آن‌ها مستحکم‌تر شود. با وجود این ارتباط خوب و احترام دوطرفه‌ آن‌ها یک زوج قهرمان عالی را تشکیل می‌دهند.

۱. لوئیس

مرد مورچه‌ای

زندان جای عادی برای ایجاد روابط دوستی نیست اما این وضعیت برای اسکات و لوئیس فرق دارد. دردسرهای اسکات در آخر منجر به جدایی وی از عزیزانش می‌شود اما لوئیس به کمک او آمده و از آن به بعد در کنار او می‌ماند. او با سوار کردن اسکات از در زندان تا دادن جایی برای زندگی به او وارد ماجراهای وی شده و تبدیل به دوستی وفادار برای او می‌شود. شاید اسکات در برخی مواقع از دست کارها و سرصدای لوئیس ناراحت شود اما او یکی از کسانی است که اسکات در مواقع ضروری باز هم به سمت او می‌دود.

منبع: Screenrant

نوشته ۱۰ رفیق مرد مورچه‌ای در دنیای سینمایی مارول اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala