کاترین بیشاپ که از کودکی با نام کیت شناخته می‌شود، اولین بار در شماره ۱ انتقام‌جویان جوان در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. او کوچک‌ترین عضو خانواده خود بود و اغلب با تنهایی دست و پنجه نرم می‌کرد. پدر کیت، سخت مشغول کار بود و مادرش قبل از مرگ غم‌انگیزش، از خانواده جدا شده بود. کیت با وجود احساس انزوا در زمان رشد و بزرگ شدن، همیشه تمایل داشت به دیگران کمک کند.

  • جزئیات ۲۴ فیلم و سریال جدید مارول؛ جدیدترین اخبار و اتفاقات
  • تحلیل تریلر سریال هاوک‌آی؛ ۲۵ رمز و نکته‌ی پنهان جذاب
  • شخصیت‌های تاییدشده‌ی مارول برای ۱۴ فیلم و سریال جدید فاز ۴

شهرت کیت در کمیک‌های مارول در سال‌های اخیر افزایش یافته است. او بعد از کلینت و وایت مک دونالد، سومین شخصیتی بود که کاراکتر هاوک‌آی را در دنیای مارول به تصویر کشید. کیت در درجه اول در گروه انتقام‌جویان جوان کار می‌کرد اما در کنار آن، زمان زیادی را به عنوان همکار کلینت سپری می‌نمود. کلینت اولین کسی بود که به کیت نشان داد هر کسی توانایی ابرقهرمان شدن را دارد. کیت هم‌چنین در دوران همکاری با کلینت، چندین درس مهم از زندگی آموخت.

ریشه‌های کیت بیشاپ در کمیک‌های مارول

کیت بیشاپ

کیت بیشاپ از خانواده‌ای ثروتمند در منهتن می‌آمد. او رابطه فوق‌العاده‌ای با پدرش، درک نداشت، مخصوصا بعد از اینکه متوجه شد پدرش با افرادی بد، نشست و برخاست می‌کند و معاملات تجاری خطرناکی انجام می‌دهد. سپس کیت توسط یکی از دشمنان درک، ربوده و گروگان گرفته شد. انتقام‌جویان، این دختر جوان را نجات دادند و او خیلی زود مجذوب هاوک‌آی شد. کیت، هاوک‌آی را ابرقهرمانی می‌دانست که برای مبارزه، بر مهارت‌های خود تکیه می‌کرد، نه توانایی‌های خاص و جادویی و این ویژگی او را دوست داشت.

مدتی بعد، کیت بیشاپ در سنترال پارک، مورد حمله قرار گرفت و این اتفاق، آسیب روحی زیادی به وی رساند. او برای درمان خود و آرامش ذهنش، به آموزش رزمی و دفاع شخصی روی آورد. کیت، شمشیر بازی کرد و مهم‌تر از همه، تیراندازی با کمان را آموخت. کیت در جریان عروسی خواهرش و پس از ورود انتقام‌جویان جوان برای محافظت از مهمانان در هنگام یک حمله، مهارت‌های جدید خود را نشان داد. تیم انتقام‌جویان جوان در جریان این حمله، گرفتار شد و در نهایت، کیت بود که آن‌ها را نجات داد.

کیت، تیم انتقام‌جویان جوان را تا مقرشان تعقیب کرد و به زور خود را بین آن‌ها جا داد. کیت در طول نبرد آن‌ها علیه کنگ فاتح، وسایلی را که در اطراف عمارت انتقام‌جویان پیدا کرده بود، به کار گرفت تا ظاهری ابرقهرمانی برای خود ایجاد کند. او از ماسک مرغ مقلد، کمربند کاربردی بیوه سیاه و کمان هاوک‌آی استفاده کرد. کیت در شکست کنگ فاتح کاملا موثر بود و کمک زیادی کرد اما انتقام‌جویان احساس متفاوتی نسبت به همتایان جوان خود داشتند.

کاپیتان آمریکا و مرد آهنی دستور دادند تا تیم انتقام‌جویان جوان منحل شود و از آموزش آن‌ها بدون رضایت والدینشان، خودداری کردند. کیت از تجزیه گروه امتناع کرد. بنابراین آن‌ها را به لانه جدیدی هدایت کرد و تجهیزات و سلاح‌های جدیدی تهیه نمود. وقتی یکی از انتقام‌جویان جوان آسیب دید، کیت، کاپیتان آمریکا را به دلیل عدم آموزش صحیح آن‌ها سرزنش کرد. سپس کاپیتان آمریکا کمان و تیرهای کلینت بارتون را با یک یادداشت و با کلمه هاوک‌آی، برای او ارسال کرد. کیت بیشاپ تنها شخصی به غیر از کلینت بود که در مقابل کاپیتان آمریکا ایستاد. بنابراین از او خواسته شد تا اسم رمز هاوک‌آی و نقش جدید خود را بپذیرد.

داستان‌های کیت بیشاپ در کمیک‌های مارول

کیت بیشاپ

در طول داستان جنگ داخلی در کمیک‌های مارول، کلینت بارتون در کنار کاپیتان آمریکا قرار گرفت. پس از مرگ کاپیتان آمریکا، جایگاه و لباس کاپیتانی، به کلینت پیشنهاد شد. کیت بیشاپ در مقابل او ایستاد و مدعی شد که او با پوشیدن این لباس، در واقع، به میراث کاپیتان آمریکا بی‌احترامی می‌کند. این اتفاق باعث شد تا کلینت، نظرش عوض شود. بنابراین این مسئولیت را رها کرد و مسیر خود را ادامه داد (سپس باکی، سرباز زمستان سابق، برای مدتی به عنوان کاپیتان آمریکا فعالیت کرد).

کلینت در جریان داستان شماره ۶ انتقام‌جویان جوان، آزمایش و تست کیت بیشاپ را ادامه داد تا ببیند آیا او واقعا قادر است لباس هاوک‌آی را به تن کند یا خیر. او مدام با حملاتی غافلگیر‌کننده و تحت عنوان رونین ظاهر می‌شد اما کیت هرگز از مبارزه عقب نشینی نکرد. از نظر کلینت، کیت آن‌قدر شایسته بود که بتواند مسئولیت تیر و کمان را بر عهده بگیرد. او لباس مبدل رونین را کنار گذاشت و رسما خود را به عنوان کلینت نشان داد. کلینت سعی کرد او را راهنمایی کند اما کیت آن‌قدر ترسیده بود که نمی‌توانست به حرف‌هایش گوش دهد. بعدها در مجموعه کمیک‌بوک‌ها، کلینت به عنوان مربی به انتقام‌جویان مخفی کمک کرد تا رسما به عنوان انتقام‌جویان جوان فعالیت کنند. کیت رابطه حرفه‌ای خود را با کلینت پذیرفت و نام هاوک‌آی را به عنوان یک قهرمان، بر خود نهاد.

کیت بیشاپ هنگامی که اسکرال‌ها به زمین حمله کردند، در بطن داستان تهاجم مخفی شرکت کرد. وقتی او از نبرد کنار رفت، کلینت از تیر و کمانش برای مبارزه در خط مقدم، به همراه بقیه قهرمانان استفاده کرد. کیت هم‌چنین در توقف و محاصره نورمن آزبورن در آسگارد در کنار انتقام‌جویان جوان، انتقام‌جویان جدید و جنگجویان مخفی، شرکت نمود. پس از محاصره، کلینت اعلام کرد که در جهان، فضایی کافی برای حضور دو هاوک‌آی وجود دارد.

کیت بیشاپ و کلینت بارتون در سری جدید کمیک‌بوک‌های هاوک‌آی همکاری کردند. این دو به جای ماموریت‌های سنتی و همیشگی ابرقهرمانان، بر جنایات سطح خیابان تمرکز کردند. هر دو به خوبی با هم کنار آمدند و کار کردند اما کیت در نهایت، به فضای بیشتری احتیاج داشت. بنابراین به لس آنجلس رفت. در آن‌جا بود که او با نسخه جدید لوگان پیر، آشنا شد. کیت و کلینت بعدا دوباره به هم پیوستند و برای ماموریتی مخفی و کمک به سازمان شیلد، به پایگاه هایدرا رفتند. در طول جنگ داخلی دوم، کیت در کنار مرد آهنی قرار گرفت و سپس، در پی پیامدهای منفی کشته شدن هالک به دست هاوک‌آی، به لس آنجلس رفت تا سازمان کارآگاهی خود، هاوک‌آی را راه‌اندازی کند.

کیت بیشاپ در مجموعه تلویزیونی هاوک‌آی به دنیای سینمایی مارول می‌پیوندد

کیت بیشاپ

سریال آینده دیزنی‌پلاس، هاوک‌آی بر انتقال لباس و جایگاه هاوک‌آی از کلینت بارتون به کیت بیشاپ تمرکز خواهد کرد. در این مینی‌سریال که در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ در سرویس پخش دیزنی‌پلاس منتشر می‌شود، جرمی رنر دوباره نقش خود را به عنوان کلینت در دنیای سینمایی مارول بازی می‌کند. اولین تریلر هاوک‌آی، چگونگی ارتباط کلینت با کیت را نشان داد و کلینت با لباس رونین ظاهر شد. او این لباس را به عنوان یک یاغی و برای کشتن کسانی که فکر می‌کرد پس از ضربه تانوس، شایسته زندگی نیستند، استفاده کرد و این روند را به مدت پنج سال پس از انتقام‌جویان: جنگ ابدیت ادامه داد. هیلی استاینفلد نقش کیت را در این سریال به تصویر می‌کشد و اگر تریلر هاوک‌آی را مبنا قرار دهیم، او نقش مهمی در خط داستانی (و اکشن) سریال خواهد داشت. کلینت در این مجموعه با پیامدهای گذشته خود به عنوان رونین روبه‌رو می‌شود. کیت در در کل سریال در کنار کلینت کار خواهد کرد و احتمالا تا پایان فصل ۱، لباس هاوک‌آی را بر تن خواهد داشت.

منبع: screenrant

نوشته توضیحاتی درباره هاوک‌آی جدید مارول؛ کیت بیشاپ کیست؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala