امکان استریم به صورت زنده چیزی است که اپل به آن علاقه دارد و به احتمال چنین امکانی را در iOS 11 قرار می‌دهد. به هر حال اپل پلتفرمی مثل Twitch، یوتیوب گیمینگ، پخش زنده فیسبوک یا Proscope ندارد و به همین دلیل می‌خواهد خلا چدید امکانی را پر کند. شایعات می‌گویند که اپل می‌خواهد امکان پخش زنده و استریم آنلاین را به iOS اضافه کند.

براساس گزارش‌های منتشر در سومین نسخه آزمایشی iOS 11 این ویژگی به چشم می‌خورد. در iOS جدید دو گزینه به نام‌های Screen Recording و Star Broadcast وجود دارد. Start Broadcast می‌تواند هر چیزی که روی صفحه نمایش گوشی یا تبلت کاربران پخش می‌شود را به صورت زنده برای افراد دیگر پخش کند. این امکان باعث می‌شود که شرکت‌های مختلف بتوانند در بازی‌ها و برنامه‌های خودشان از آن استفاده کنند. مخصوصا که گیمرها می‌توانند از ویژگی پخش زنده برای اجرای بازی‌های جدید استفاده کنند و آن‌ها را به سایرین نشان دهند.

نباید این موضوع را نادیده بگیریم که در چند سال گذشته امکان استریم آنلاین و پخش زنده به شدت مورد توجه مردم قرار گرفته است. مخصوصا که یکسری ازگیمرها با استفاده از سرویس‌های یوتیوب گیمینگ و توییچ حسابی طرفدار پیدا کرده‌اند. حتی پخش زنده در انیستاگرام و فیسبوک هم کلی علاقه‌مند دارد.

 

منبع: thenextweb

منبع متن: digikala