استودیوی بازی‌سازی «بانجی» می‌داند که تنها مشکل حل نشده‌ی بازی «دستینی»، قصه‌ی آن است. به همین دلیل هم مطمئن شده است که «دستینی ۲» (Destiny 2) قصه‌ای بلند و بالا و غنی دارد. اخیرا نویسندگان استودیوی بانجی گفته‌اند که میزان داستانی که در دستینی ۲ قرار داده‌اند، ممکن است حتی به مذاق گیمرها خوش نیاید.

دستینی ۲ قرار است در روز ششم سپتامبر، روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ عرضه شود. 

«جیسون هریس» (Jason Harris)، کارگردان روایی بازی و «متیو وارد» (Matthew Ward)، طراح میان‌پرده‌های دستینی ۲، در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت IGN داشته‌اند، به ان موضوع اشاره کرده‌اند که در دستینی ۱ دنیا را به بازی‌کننده‌ها معرفی کرده‌اند و در دستینی ۲ می‌خواهند قصه‌ی گاردین‌ها را بگویند.

هریس در مصاحبه‌ی خود گفته است: “ما زمان زیادی را صرف کردیم تا دنیای بازی را در دستینی ۱ بسازیم. در حال حاضر آماده هستیم تا در این دنیا، قصه تعریف کنیم؛ قصه‌های بزرگ، گسترده و سینمایی. به بازخوردهای بازی‌کننده‌ها گوش کردیم. خودمان با بازی‌کننده‌ها بازی کردیم و نیاز مخاطب را کشف کردیم. هر قدر هم که بیشتر گشت و گذار می‌کردیم، به قصه‌هایی برخورد می‌کردیم که دوست داشتیم تعریف کنیم.”

داستان دستینی ۲ درباره‌ی درگیرهای فرمانده‌های اصلی هر کلاس است. هر سه‌ی آن‌ها دیگر معنای یک گاردین بودن را درک نمی‌کنند. هر سه فرمانده، یعنی «زاوالا» (Zavala)، «آیکورا ری» (Ikora Rey) و «کید-سیکس» (Cayde-6)، که به ترتیب فرماندهان کلاس‌های «تایتان»، «وارلاک» و «هانتر» هستند، وابستگی زیادی به نیروی لایت داشته‌اند. حالا که لایت دیگر وجود ندارد، آن‌ها باید به دنبال راهی برای پر کردن این نیرو در خودشان باشند.

در کنار این‌ها، قصه‌ی The Traveler را هم خواهیم شنید؛ یعنی همان موجود ناشناخته و بزرگی که قدرت لایت را به همه اعطا کرده است. دستینی ۱ اصلا اشاره‌ی زیاد به اینکه The Traveler چه موجودی است نکرد و سوالات زیادی بی‌پاسخ باقی ماند.

هریس می‌گوید: “فکر می‌کنم بازی‌کننده‌ها نهایتا متوجه می‌شوند که انواع مختلفی از داستان در بازی وجود دارد که در نقطه‌های مختلف آن‌ها را می‌شوند. تمام این داستان هم با بازی ادغام شده است. داستان بازی همه جای آن وجود دارد.”

متیو وارد اضافه می‌کند: “امیدوارم که بازی‌کننده‌ها این بار از حجم زیاد قصه شکایت کنند. دوست دارم ببینم که تالارهای گفتگویی با این مضمون به وجود آمده است.”

دستینی ۲ قرار است در روز ششم سپتامبر، روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ عرضه شود. نسخه‌ی کامپیوتر این بازی هم بعدا عرضه می‌شود.

اگر می‌خواهید دستینی ۲ را زودتر بازی کنید، می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی آن را دو هفته‌ی دیگر روی کنسول‌ها بازی کنید که مرحله‌ی اول بازی و برخی از بخش‌های آن را دارد.

منبع: VG247

منبع متن: digikala