به نظر می‌رسد تا چند سال دیگر خودروسازی در جهان نباشد که اتومبیلی در کلاس کراس‌اوور یا شاسی‌بلند نساخته باشد! در تازه‌ترین خبرها عکس‌هایی از خودرو شاسی‌بلند این خودروساز انگلیسی لو رفته است؛ خودرویی که Cullinan نام دارد.

رولز رویس (Rolls-Royce) شرکت خودروساز انگلیسی است که در سال ۱۹۰۶ میلادی تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۹۸ میلادی به ب‌ام‌و واگذار شد و هم‌اکنون زیرمجموعه این شرکت آلمانی است. رولز رویس به عنوان یکی از خودروسازهای شاخص در تولید اتومبیل‌های فوق‌العاده لوکس و گران‌قیمت شناخته می‌شود. خبر تولید SUV توسط این شرکت می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت این کلاس خودرو برای پاسخ به نیاز مشتریان باشد

سال ۲۰۱۵ بود که رولز رویس اعلام کرد که برای ساخت SUV برنامه‌ای در پیش دارد. حالا امروز با گذشت دو سال شاهد نمونه تولید شده‌ از این شرکت انگلیسی هستیم. این خودرو که Cullinan (کالینِن) نام دارد، اسمش را از نمونه‌ی خاصی از الماس گرفته است. هدف این شرکت هم رساندن ارزش این خودرو و نسبت دادن آن به الماس بوده است.

قرار است سال آینده هشتمین نسل فانتوم (یکی از سری‌ محصولات رولز رویس) به بازار عرضه شود. گفته شده این کالینن هم ممکن است هم‌زمان با این خودرو روانه‌ی بازار شود. هر دو خودرو پلت‌فرمی مشابهی دارند که در بخش‌هایی با هم فرق دارند. رولز رویس قول داده که کالینن توانایی استفاده‌ی آفرودی داشته باشد. در صورت تحقق این وعده، کالینن شاسی‌بلندی متمایز قلمداد می‌شود که در عین لوکس بودن، قابلیت‌های آفرودی و تحمل شرایط سخت را دارد.

رندری که پیش‌تر از این خودرو ساخته شده بود

هنوز مشخصات دقیقی درمورد این خودرو به بیرون درز نکرده ولی احتمالا شاهد یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی هستیم. ممکن است نسخه پلاگین هیبریدی این اتومبیل زمان عرضه در سبد محصولات این شرکت قرار بگیرد. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این شاسی‌بلند لوکس انگلیسی ببینید.

منبع: MotorAuthority

منبع متن: digikala