به گزارش خبرگزاری ایسنا، ۹۰۰۰ هزار کانال تلگرامی شناسنامه‌دار شدند. امیر خوراکیان معاون مجتوای مرکز ملی فضای مجازی به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر ۹ هزار و ۸۷۰ کانال تگرامی  شناسنامه‌دار شدند و مشغول فعالیت هستند.

براساس اطلاعات منتشر شده بیشتر این کانال‌ها کارکرد رسانه‌ای دارند و چون چهار چوب خاصی برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته نشده، از آن‌ها خواسته شده تا کانال‌شان را ثبت کنند. خوراکیان به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار کانال تلگرامی وجود دارد که تعداد کانال‌هایی که بالای ۸ هزار نفر عضو دارند به ۱۵ هزار عدد رسیده است. در قانون گفته شده که کانال‌های بالای ۵ هزار نفر باید جهت شناسنامه‌دار شدن ثبت‌نام کنند؛ اما کانال‌هایی که زیر این تعداد عضو دارند هم می‌توانند چنین کاری انجام دهند.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی درباره کانال‌هایی که بالای ۵ هزار نفر عضو دارند و هنوز شناسنامه‌دار نشدند هم گفت:« تصمیم قهری برای این کانال‌ها گرفته نشده است. ما تلاشمان این است که با فرهنگ‌سازی و جداسازی کانال‌هایی که محتوای آنها می‌تواند مورد اعتماد مردم قرار گیرد و کانال‌هایی که محتوای آنها مورد اعتماد نیست و مخاطب نمی‌تواند به آنها اعتماد لازم را داشته باشد، بحث را دنبال کنیم.»

خوراکیان  در ادامه صحبت‌هایش به سند جامعه پیام‌رسان‌های اجتماعی مصوب در شواری عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت:« این سند در جلسات گوناگونی بررسی شد و نهایتا در اولین جلسه سال ۹۶ چند بندی که از آن باقی مانده بود، به تصویب نهایی رسید. بر اساس این سند، هم فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی ساماندهی می‌شود و هم فعالیت‌ پیام‌رسان‌های داخلی مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیرد. این مسائل ممکن است سازماندهی‌شده‌تر، منظم‌تر و منسجم‌تر شود.»

منبع: ISNA

منبع متن: digikala