دهمین مرحله از رقابت‌های فصل جاری فرمول یک در سیلورستون برگزار شد. در گرندپری بریتانیا، لوییس همیلتون، راننده انگلیسی‌ از تیم مرسدس برای پنجمین بار و چهارمین بار پیاپی عنوان قهرمانی گرندپری بریتانیا فرمول یک را  در خاک کشورش از آن خود کرد. والتری بوتاس و کیمی رایکنن هم به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در ادامه می‌توانید جدول رده‌بندی گرندپری بریتانیا را ببینید.

همان‌طور که می‌بینید، همیلتون با ثبت زمان دقیق یک ساعت و ۲۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۴۳۰ هزارم ثانیه توانست مقام اول را بگیرد و ۲۵ امتیاز این مسابقه را کسب کند. بوتاس، هم‌تیمی همیلتون با اختلاف زمانی ۱۴ ثانیه و ۶۳ هزارم ثانیه در جایگاه دوم و رایکنن از تیم فراری با اختلاف ۳۶ ثانیه و ۵۷۰ هزارم ثانیه در جایگاه سوم قرار بگیرد. بر خلاف انتظارات، سباستین فتل، راننده اول تیم فراری با اختلاف زمانی زیاد در مقام هفتم قرار گرفت.

سریع‌ترین دور این پیست را همیلتون با زمان دقیق یک دقیقه و ۳۰ ثانیه و ۶۲۱ هزارم ثانیه با میانگین سرعت ۲۳۴٫۰۲۵ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد. سباستین فتل هم‌اکنون با ثبت ۱۷۷ امتیاز و لوییس همیلتون با ۱۷۶ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم رده‌بندی راننده‌های فصل ۲۰۱۷ هستند. در رده‌بندی تیمی، مرسدس‌ با ۳۳۰ امتیاز در صدر و فراری با ۲۷۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

مرحله بعد رقابت‌های فرمول یک در مجارستان و در تاریخ ۸ مرداد برگزار می‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویری از گرندپری بریتانیا ۲۰۱۷ را ببینید.

منبع: Formula1

منبع متن: digikala