به خاطر دارید چند هفته‌ی پیش، از ساخت یک کنسول بازی جدید از سوی شرکت «آتاری» (Atari) خبر دادیم. در طول نمایشگاه E3 2017 بود که شرکت آتاری، گفت که کنسولی جدید در دست ساخت دارد. با اینکه کم و بیش مطمئن بودیم این کنسول قرار نیست چیز بزرگی از آب در بیاید، اما آتاری حتی از سطح تصورات ما هم بدتر عمل کرده. شرکت آتاری از یک کنسول جدید به اسم «آتاری‌باکس» (Ataribox) رونمایی کرده است.

پیش‌بینی می‌کنیم که Ataribox یک کنسول ضعیف اندرویدی باشد.

بگذارید از همان اول، وضعیت بد کنسول آتاری‌باکس را برای‌تان مشخص کنیم. این کنسول بازی،‌ قرار نیست با کنسول‌های دیگر رقابت کند، بلکه از آن اسباب‌بازی‌هایی است که فقط بازی‌های قدیمی آتاری را اجرا می‌کند. یعنی شرکت آتاری این دستگاه را ساخته است که از حس نوستالژی طرفداران قدیمی آتاری، پولی به جیب بزند.

از نظر طراحی، کنسول Ataribox ظاهری شبیه به آتاری ۲۶۰۰ دارد و از چوب و پلاستیک ساخته شده. این کنسول هم‌چنین کارت حافظه‌ی SD می‌خورد، چهار پورت USB دارد و با یک خروجی HDMI به تلویزیون وصل می‌شود.

با اینکه شرکت آتاری رسما از مشخصات این کنسول حرفی نزده، اما با توجه به این پورت‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم که Ataribox یک کنسول ضعیف اندرویدی باشد که بازی‌های کلاسیک و قدیمی آتاری را شبیه‌سازی یا همان Emulate می‌کند.

می‌دانید بخش جالب این اتفاق کجاست؟ اینکه شرکت آتاری حتی پول ندارد این کنسول را بسازد! بودجه‌ی ساخت کنسول Ataribox قرار است از طریق سرویس‌هایی مثل کیک‌استارتر جمع‌آوری شود و مردم پول ساخت آن را خواهند داد.

نمی‌دانیم چرا اصلا چنین چیزی وجود دارد و امیدواریم که آتاری حداقل در طراحی کنسول خود، نیم‌نگاهی به کنسول‌های رترو شگفت‌انگیز نینتندو یعنی NES Classic و SNES Classic بیاندازد.

منبع: VG247

منبع متن: digikala